۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۹:۴۰

معاون امور صنایع و معادن کشور:

توسعه سرمایه گذاری برای رونق اقتصاد ضروری است

توسعه سرمایه گذاری برای رونق اقتصاد ضروری است

گرگان- معاون امور صنایع و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: توسعه سرمایه گذاری برای رونق اقتصادی از واجبات است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی نیا شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن که در محل نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در سال های اخیر با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولید، رونق تولید و توسعه زیرساخت به منظور فراهم آوردن مراحل اجرایی برای سیاست اقتصاد مقاومتی توجه شده است.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۵ توانستیم با همکاری که با ستاد اقتصاد مقاومتی داشتیم به بخشی از برآورده سازی شاخصه ها دست یابیم.

صالحی نیا گفت: ما تمام نقدها را می پذیریم، قطعاً مشکلات وجود دارد، اما باید بپذیریم که در کجای تولید، سرمایه گذاری، صادرات و واردات هستیم و اگر می خواهیم تمام روابط حاکم بر نقش اقتصاد صنعت را ببینیم، باید بدانیم با چه برنامه ریزی هایی و تدابیری باید جلو برویم.

معاون امور صنایع و معادن وزارت، صنعت، معدن و تجارت کشور اظهار کرد: امروزه بسیاری نقد بر عملکرد بانک ها دارند و در حالی که منابع بانکی ما برای تخصیص به بخش های مختلف تعریف شده است باید به دنبال این باشیم براساس میزانی که برای صنعت پیش بینی کردند، عمل کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد منابع در اختیار بخش صنعت و معدن است، گفت:حدود ۵۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود که در تخصیص منابع در بخش اقتصاد باشد که چیزی حدود ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزار میلیارد تومان است.

صالحی نیا تصریح کرد: ما باید زیرساخت های مناسب برای جذب منابع در حیطه افزایش تولید، نوسازی، اصلاح ساختار، توسعه بازار، مدیریتی که بر واردات و صادرات از منظر حمایتی داریم، داشته باشم و سعی کنیم با برنامه ریزی به آن برسیم.

وی همچنین گفت: در بعضی از صنایع اشباع وجود دارد، اما در همان صنایع نیاز به نوسازی هم وجود دارد ما به اصلاح ساختار نیاز داریم که قیمت تمام شده پایین بیاید.

معاون امور صنایع و معادن وزارت، صنعت، معدن و تجارت کشور بیان کرد: توسعه سرمایه گذاری برای رونق اقتصادی از واجبات است، در بخش های مختلف زنجیره تأمین نیاز به روزرسانی دارد، صنایعی موفق هستند که در بروز رسانی صنایع خود کوشش می کنند.

وی با بیان اینکه نباید سرمایه گذاری را سرکوب کنیم بلکه باید آن را توسعه دهیم، اظهار کرد: در سال جاری ۶ هزار واحد تولیدی باید به بهره برداری برسانیم و این در حالی است که سال گذشته پنج هزار و ۴۰۰ واحد به بهره برداری رسید.

صالی نیا اظهار کرد: امروزه همکاری با برندهای بین المللی رشد پیدا کرده و ما باید برای توسعه بازار داخلی و خارجی تلاش کنیم.

وی گفت: نباید آمارها را در اذهان عمومی طور دیگری جلوه داد که لطماتی به دنبال داشته باشد، کشور باید یک تراز تجاری مثبت به سمت استفاده از ظرفیت ها داشته باشد.

صالحی نیا با اشاره به بخش هایی از صنعت گریزی اظهار کرد: در صنعت لبنیات، آشامیدنی، مواد غذایی، لاستیک و پلاستیک، صنایعی که کالای مصرفی ما است و زیرساخت های حمل و نقل، در زنجیره داخلی مدیریت می شود و اگر تأمین آن را تا آخرین مرحله نهایی کنیم می توانیم در زمره کشورهای در حال توسعه قرار بگیریم.

وی چهار سیاست محوری و یک سیاست پشتیبانی کننده راه رسیدن به موفقیت برشمرد و گفت: چهار سیاست افزایش تولید، اصلاح ساختار و نوسازی واحدهای تولیدی برای رسیدن به حداکثر تولید و کاهش قیمت تمام شده، کمک به راه اندازی واحدهایی که در حال ساخت و ساز هستند و توسعه صادرات، با پشتیبانی مراجع و کارگروه هایی که با تمام ظرفیت در حال کمک هستند لازم است.

صالحی نیا در پایان گفت: بسیاری از صنایع با تلاش بیشتر و به کارگیری روش های صنعتی مناسب قابل اصلاح است ما باید شرایط ویژه کشور را مدیریت کنیم.

کد خبر 4035124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha