۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲

تصویب برنامه درسی نگهداری و تعمیر بالگرد در دانشگاه علمی کاربردی

تصویب برنامه درسی نگهداری و تعمیر بالگرد در دانشگاه علمی کاربردی

برنامه درسی دوره کاردانی ناپیوسته فنی، نگهداری و تعمیر بالگرد در دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی برنامه درسی دوره کاردانی ناپیوسته فنی، نگهداری و تعمیر بالگرد، به تصویب رسید.

هدف از اجرای دوره کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد تربیت نیروی انسانی ماهر در ارایه و بهره گیری از منابع موجود در صنعت هوایی کشور است.

از جمله قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای دانش آموختگان این رشته، اجرای مقررات ایمنی فردی و کارگاهی و رعایت استانداردها، آیین‌نامه‌ها و فرم‌ها، انجام بازدیدهای مختلف دوره‌ای از سیستم‌های بالگرد و سرویس‌های سیستم‌های مختلف بالگرد (موتور، انتقال نیرو، فرامین و هیدرولیک)، آماده سازی بالگرد جهت بارگیری و پرواز برای انجام مأموریت محوله، عیب‌یابی و رفع‌ عیب، تعمیر در سطح رده سازمانی سیستم های مختلف بالگرد و بکارگیری تجهیزات نگهداری بالگرد است.

دانش آموختگان این رشته می توانند به عنوان تکنیسین پروازی بالگرد (کروچیف)، تکنیسین تعمیر و نگهداری عمومی بالگرد مشغول به کار شوند.

برخی از دروس تخصصی دوره کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد شامل: نگهداری و تعمیر موتور توربینی، نگهداری و تعمیر انتقال نیروی بالگرد، برق بالگرد، هیدرولیک بالگرد، توزین و تعادل بالگرد، روغن و سوخت بالگرد، نگهداری و کنترل اقلام و ابزار وسیله پرنده و آموزش در محیط کار دوره نیز مشتمل بر ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی خواهد بود.

کد خبر 4035422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha