۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶

خدادادی در نطق میان دستور:

لزوم تجدید نظر اساسی در برنامه های مجلس/جلسات علنی کاهش یابد

لزوم تجدید نظر اساسی در برنامه های مجلس/جلسات علنی کاهش یابد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید در قانون گذاری به سمت خلاءهای قانونی رفت و به فکر نظارت بود که برای نیل به این هدف مهم باید در برنامه های مجلس تجدیدنظر اساسی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی سلمان خدادادی در نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به اظهار نظرهای مسئولان و صاحب نظران اشاره کرد و گفت: سال ها است که به مردم گفته می شود مشکل اقتصادی، بیکاری، طلاق جوانان، اعتیاد، حاشیه نشینی، بانک ها، بحران آب، محیط زیست، بازنشستگی و مالیات و مهم تر از همه مشکل مدیریت داریم.

نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از گام برداشتن برای حل این مشکلات عنوان کرد: هر روز به این مشکلات اضافه می شود که یکی از علت های آن عدم موفقیت در حل آنهاست که هیچ چیز در جای خود قرار نگرفته و کسی کار خود را انجام نمی دهد و برای این عدم انجام اقدام مورد مؤاخذه نیز واقع نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به مداخله قوا در امور یکدیگر بیان داشت: امیدواریم هیأت رئیسه مجلس برنامه ای تنظیم کند تا مجلس در مسیر و ریلی قرار گیرد که به وظایف خود برسد که با شیوه کنونی به موفقیت دست پیدا نمی کند لذا لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا نمایندگان مجلس برای انجام وظایف خود ابزار و سازوکار مناسب در اختیار داشته باشند.

خدادادی در ادامه با بیان اینکه دستگاه های کشور از انبوه قانون ها گیج شده اند، افزود: باید در قانون گذاری به سمت خلاءهای قانونی رفت و به فکر نظارت بود که برای نیل به این هدف مهم در برنامه های مجلس باید تجدیدنظر اساسی صورت گیرد، به کمیسیون های تخصصی بها داده شود و به جای کثرت جلسات علنی، همانند مجالس کشورهای موفق به کار تخصصی و علمی در کمیسیون توجه بیشتر صورت گیرد لذا پیشنهاد می کنم جلسات علنی مجلس در هفته به یک یا دو روز تقلیل پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به تشکیل کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: اوضاع اقتصادی کشور با شرحی که گفته شد بدون شک نگران کننده است و کسانی در پیشگاه الهی سربلند هستند که فکری برای جوانان بیکار، توقف آسیب های اجتماعی، بهبود رفاه و امنیت، وحدت و منافع ملی بوده و ضمن پرهیز از نگاه سیاسی و جناحی به فکر مشارکت همه ایرانیان در تشکیل کابینه باشند تا همه قومیت ها و مناطق خود را شریک دولت بدانند و با تدبیر محکم راه بر رشد اقتصادی واقعی هموار کنند.

وی ادامه داد: این مهم زمانی می تواند عملیاتی شود که انسان های فکور، سالم، معتقد به مردم متعلق به همه سلایق و نقاط کشور در رأس وزارتخانه ها قرار بگیرد.

خدادادی اضافه کرد: ضمن تأکید بر عزت، مصلحت و حکمت در روابط بین المللی که فرموده مقام معظم رهبری است، سیاست های دولت برای تحکیم روابط را تحسین می کنم و نسبت به احیای دیپلماسی انقلابی در خاورمیانه تأکید دارم ضمن اینکه دولت هایی همچون هند، روسیه و چین باید بیشتر از این در خدمت همکاری های منطقه باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به شکاف به وجود آمده میان اروپا و ترامپ یادآور شد: این شکاف فرصت مناسبی برای معرفی نیات صلح جویانه جمهوری اسلامی است که باید در همه مصدر امور دیپلماسی واقع شود و وزارت خارجه نباید این فرصت ها را در منطقه از دست بدهد.

وی افزود: امروز موضوع قطر فرصت مناسبی برای بسط و توسعه اهداف نظام مقدس بوده که باید در زمان تاریخی و حساس کنونی نقش مهمی را ایفا کند.

کد خبر 4035690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha