۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸

امام جمعه ابهر:

تجدیدنظر جدی در مدیران ناکارآمد و غیرانقلابی و غیرجهادی صورت گیرد

تجدیدنظر جدی در مدیران ناکارآمد و غیرانقلابی و غیرجهادی صورت گیرد

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: تجدیدنظر جدی در مدیران ناکارآمد و غیرانقلابی و غیرجهادی صورت گیرد و همه برای زنده کردن فرهنگ دینی و ریشه کنی بیکاری تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ابهر افزود: طی ۱۵ روز آینده وزرای کابینه دوازدهم از سوی ریاست جمهوری به مجلس معرفی خواهند شد. ضروری است در انتخاب وزرا صرف‏نظر از گرایش‏های جناحی و گروهی و توجه به سهم ‏خواهی زیاده‏خواهان، معیارهایی همچون، دینداری، تعهد، تخصص، تجربه وکارآمدی، شجاعت و دشمن‏ شناسی مدنظر قرار گیرد.

وی علاوه بر این با توجه به این‏که امور اجرایی نیازمند مدیریت کاری و جهادی می‏باشد، ضروری است که مدیران جهادی و انقلابی به‏کار گرفته شوند و اکیداً از مدیران خسته خودداری شود، ادامه داد: مدیرانی که کهولت سن دارند، بهتر است در قالب هیئت های اندیشه ورز ، تجربه‏ های خود را به مدیران جوان و کارآمد منتقل کنند.

رحیمی افزود: وزرای دولت دوازدهم بایستی دارای تدبیر و آینده‏ نگری، خلاقیت و نوآوری، روحیه جهادی و خستگی‏ناپذیر در خدمت، تعامل و همکاری راهبردی با نظام، تخصص مرتبط، توان مدیریت راهبردی، شجاعت در مدیریت، سابقه مدیریتی مرتبط، برنامه ‏محور، عدم سیاسی‏ کاری، جوان، انتقادپذیر، عادل، پاکدست و امانتدار، مردم‏دار و... باشند.

وی با بیان اینکه امروز کشور گرفتار رکود بسیار شدیدی شده است، گفت:  مسئولین نتوانسته اند  کشور را از رکود خارج کنند و در تولید و اشتغال رونق ایجاد کنند، اخیرا دکتر نیلی مشاور ارشد اقتصادی آقای روحانی اعلام کرده، رکود فعلی ۷ سال دیگر ادامه خواهد یافت. هم‏چنین وضعیت فرهنگی و آموزشی کشور چه در وزارت علوم و چه در وزارتخانه ‏های آموزشی اصلا مناسب نیست.

امام جمعه ابهر افزود: بنابراین ضروری است تجدیدنظر جدی در مدیران ناکارآمد و غیرانقلابی و غیرجهادی صورت گیرد و همه دست در دست هم بدهند برای زنده کردن فرهنگ دینی و ریشه کنی بیکاری که امروزه مهم ترین اولویت کشور ماست.

رحیمی افزود: ازجمله دغدغه ‏های رهبری عزیز انقلاب که در فرصتهای مختلف به‏ ویژه خطاب به مسؤولان امر توصیه مؤکد نسبت به آن فرموده‏اند، مسأله واردات و ضرورت سر و سامان دادن به این حوزه است زیرا واردات بی‏رویه خصوصاً در رابطه با کالاها و اقلام مصرفی که در داخل مشابه آن‏ها و بلکه بهتر و کیفی‏تر از آن‏ها تولید می‏گردد، ضمن آسیب زدن به چرخه تولید داخل، زمینه معضلاتی همچون بیکاری، وابستگی، ایستایی و عدم رونق در حوزه‏ های مختلف اقتصادی را فراهم می ‏سازد. و لذا همه مسئولین باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از قلم بدستان مزدور چه در فضای مجازی و چه در مطبوعات باید مواظب باشند نه با آبروی خودشان بازی کنند و نه به مردم عزیزمان زحمت درست کنند، گفت: در این راستا مسئولین امنیتی و قضایی وظیفه دارند اجازه ندهند در فضای آزاد این چنین به دین و مقدسات توهین می شود و با توهین کنندگان چه در مطبوعات و چه در فضای مجازی و کانال های شبکه های اجتماعی برخورد قانونی را به عمل بیاورند و مجبور نکنند خود حزب اله وارد میدان عمل شود.

امام جمعه ابهر گفت:گروه‏های معاند و مخالف جمهوری اسلامی به‏ ویژه ضدانقلاب فراری و منافقین کوردل در تضعیف ملت ایران، به‏ دنبال جنایتها و خباثت های گذشته خود، اکنون نیز دشمن درجه یک ملت ایران، آمریکا را تشویق به تشدید فشارها و تحریمها می‏نمایند، بدانند که بیش از گذشته نزد ملت ایران مورد تنفر بوده و قطعاً از این رهگذر نیز چیزی جز ذلت و دریوزگی و شکست نصیبشان نخواهد گردید.

رحیمی افزود: در این راستا به گواه تاریخ انقلاب، توطئه‏ها و تهدیدات و تحریم‏ های آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد بیشتر توده‏های مردم شریف ایران به‏ویژه نخبگان و مسؤولان نظام بوده است.

وی  ادامه داد: بر همه آحاد مردم و ارباب رسانه و سیاست و مسؤولان کشوری و لشکری است که ضمن تقویت انسجام ملی و پرهیز از هرگونه حاشیه‏ سازی دشمن‏شادکن، اجماع قاطع داخلی را حول محور سیاستهای نظام و منویات رهبری معظم انقلاب در جهت تأمین مصالح و منافع ملی بیش از گذشته در مقابله با توطئه‏های شوم شیطان بزرگ آمریکا به نمایش بگذارند و این‏بار نیز شدیدتر از قبل دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناکام و پوزه‏اش را به خاک بمالند.

کد خبر 4036779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha