۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۵:۵۱

مهر بررسی کرد؛

افتتاح ۴طرح عمرانی ماحصل سفر یک روزه قاضی زاده هاشمی به شاهرود

افتتاح ۴طرح عمرانی ماحصل سفر یک روزه قاضی زاده هاشمی به شاهرود

شاهرود- دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای پنجمین بار در چهارسال اخیر میزبانی سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت کابینه یازدهم بود تا چهار طرح عمرانی را افتتاح و از دو طرح بازدید کند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاضی زاده هاشمی ظهر جمعه میهمان مردم شاهرود بود تا در آئین افتتاح چهار طرح عمرانی شامل مجتمع قلب و آنژیوگرافی، شیمی درمانی، فاز چهارم هتلینگ بیمارستان امام حسین(ع) و سی تی اسکن مجتمع بهار شاهرود شرکت کند طرح هایی که در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساختشان هزینه شد.

مهمترین این طرح ها اما مجتمع قلب و آنژیوگرافی امام حسین(ع) شاهرود بود که بزرگترین مرکز قلب استان سمنان و مجهز ترین آنها محسوب می شود که با اعتبار ۲۳میلیارد تومان در زیربنای چهار هزار و ۲۸۰ متر مربع ساخته و در چهار طبقه تجهیز شده است این طرح ۲۳ میلیارد تومان از ۳۰ میلیارد اعتبار پروژه های قابل افتتاح در این دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را به خود اختصاص داد.

وزیر بهداشت در آئین افتتاح این مرکز، به خبرنگاران گفت: با افتتاح مرکز قلب و آنژیوگرافی امام حسین(ع) شاهرود، نیاز مردم این شهرستان و استان سمنان در حوزه بیماری‌های قلبی رفع شد.

دغدغه استان سمنان در حوزه بیماری‌های قلب رفع شد

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: این مرکز جلوی سفرهای مشقت بار مردم استان سمنان به پایتخت برای درمان قلب را خواهد گرفت چرا که خوشبختانه با تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود این مرکز با ۲۶تخت جراحی و بستری می تواند خدمات شایانی را به مردم ارائه کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پیش از آنکه در حوزه بهداشت شناخته شده باشد، در حوزه پژوهش در رتبه‌های ممتاز کشوری قرار دارد که افتتاح مراکز قلب، شیمی درمانی و دیالیز در سال‌های اخیر، شاهرود را به قطب درمانی کشور نیز بدل کرده است.

این سخنان قاضی زاده هاشمی به نظر می رسد اشاره ای به دو برابر شدن زیرساخت های درمانی شاهرود در چهار سال اخیر و از زمان اجرای قانون اصلاح نظام خدمات درمانی دارد چرا که دراین مدت مرکز دیالیز شاهرود، هتلینگ، بخش بستری، شیمی درمانی، سی تی اسکن و ... بیمارستان امام حسین(ع)، درمانگاه پاسارگاد، بیمارستان بهار، درمانگاه کلاته خیج، خانه بهداشت طرود و ... در شاهرود مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

شیمی درمانی نیاز شهرستان شاهرود بود

پیش از افتتاح مرکز قلب اما، وزیر بهداشت در آئین افتتاح بخش شیمی درمانی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود نیز حضور یافت این بخش در زمینی به مساحت ۳۰۷ مترمربع در راستای رفع نیاز درمانی بخش قابل‌توجهی از بیماران استان سمنان در حالی مورد بهره برداری قرار گرفت که تا پیش از آن بیماران سرطانی این منطقه عازم شهرهای مجاور می شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این مراسم به خبرنگار مهر، گفت: بخش شیمی‌درمانی امام حسین(ع) نیز با زیربنای ۳۰۷مترمربع و بااعتبار ۵۰۰ میلیون تومان دارای ۱۲ تخت در یک طبقه از امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

سید عباس موسوی بیان کرد: با افتتاح این مرکز نیاز درمانی شرق استان سمنان کاملاً برطرف شده و حتی می‌توان با سایر نقاط استان و استان‌های مجاور نیز خدمت‌رسانی کرد.

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز درباره این طرح به خبرنگار مهر، گفت: بخش شیمی‌درمانی امام حسین(ع) بااعتبار ۵۰۰ میلیون تومان یکی از طرح های مثبتی است که با حضور قاضی‌زاده هاشمی در شاهرود افتتاح شد که به واسطه آن امکان درمان بسیاری از بیماران را در مرکز شهرستان فراهم شود تا از هزینه گزاف سفر به شهرهای بزرگ پرهیز شود.

زیرساخت های درمانی شاهرود قابل قبول است

هتلینگ بیمارستان امام حسین(ع) اما دیگر طرحی بود که با حضور قاضی زاده هاشمی مورد بهره برداری قرار گرفت این طرح با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در زمینی به زیربنا ۲۲ هزار متر مربع  و همچنین تجهیزاتی مانند ۴۲۰ تخت به بهره برداری رسید تا بتواند امکان تسهیل در خدماترسانی به بیماران و همراهان آنها را فراهم کند.

استاندار سمنان که در این سفر وزیر بهداشت را همراهی می کرد درباره زیرساخت های هتلینگ و در کل وضعیت بهداشت و درمان استان و شهرستان شاهرود، توضیح داد: زیرساخت‌های درمانی این استان در سال‌های اخیر به‌خصوص در حوزه اورژانس به‌واسطه قرارگیری در مسیر تهران-مشهد، از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است. خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف درمانی و بهداشتی صورت گرفته که نمونه آن را می‌توان در جهش روبه‌جلوی مقوله اورژانس و اورژانس هوایی مشاهده کرد.

محمدرضا خباز تاکید کرد: امروزه خوشبختانه غالب روستاهای استان تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان، دارای خانه بهداشت هستند و رضایتمندی ویژه‌ای از سوی مردم درباره طرح‌های درمانی و بهداشتی وجود دارد

.

مجتمع دندانپزشکان شاهرود مورد بازدید قرار گرفت

تمام طرح های افتتاح شده امروز توسط قاضی زاده هاشمی اما در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود نبود تا مجتمع بهار این شهرستان نیز برای ساعتی میزبان وزیر کابینه یازدهم و احتمالا دوازدهم باشد البته قاضی زاده پیش از ترک بیمارستان امام حسین(ع) از بخش آموزشی این بیمارستان و آزمایشگاه های آن نیز دیدار کرد و از نزدیک شاهد روند اتمام فاز آموزشی مجتمع درمانی امام حسین(ع) آشنا شد.

با حضور وزیر بهداشت همچنین مجتمع دندانپزشکان شاهرود مورد بازدید قرار گرفت این مجتمع نیمه ساز در جاده بسطام-شاهرود واقع شده و تا اتمام آن به گفته مسئولان یکسالی زمان باقی است هرچند آقای وزیر برای بازدید از این زیرساخت حتی از خودروی خود پیاده نیز نشد.

قاضی زاده هاشمی اما در بیمارستان بهار، مجموعه سی تی اسکن را افتتاح کرد این طرح نیز برای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به همراه داشته و می تواند نیاز بخش اعظمی از بیماران برای عکس برداری را تامین کند هر چند تاخیر بیش از سه ساعته قاضی زاده هاشمی در بازدید از این بیمارستان همه پرسنل و خبرنگاران حاضر در نشست را غافل گیر کرد.

آغاز عملیات بهداشت و درمان سهم میامی از افتتاح پروژه ها

«از اینکه فرصت حضور دوباره در میامی پیش نیامد عذرخواه هستم» این سخن قاضی زاده هاشمی در آئین آغاز به کار عملیات اجرایی طرح شبکه بهداشت و مرکز جامع سلامت میامی و طرح توسعه بیمارستان امام رضا(ع) این شهر به صورت ویدئو کنفرانس بود. قاضی زاده اما به سفر سال گذشته اش به میامی نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات بیمارستان این شهرستان پیگیری می شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس اما در این مراسم، ضمن یادآوری اینکه کارهای بزرگی طی سال‌های اخیر در کشور صورت گرفته است، ابراز داشت: بخشی از این کارهای بزرگ در شاهرود و میامی آغاز شد که اگر به ثمر برسد از استانداردهای ملی در بحث درمان برخوردار خواهیم بود

سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به پیگیری مصرانه برای تکمیل بیمارستان میامی، خاطرنشان کرد: بخش قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و همچنین ساختمان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی با کمک خیران تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی با ابراز اینکه پتانسیل‌های آموزشی در شاهرود بسیار بالا است و باید از حالت درمانی به‌سوی ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش محور حرکت کنیم، تصریح کرد: شاهرود از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است که می‌توانیم این شهر را به‌عنوان قطب دانشگاهی کشور و همچنین در سطح بین الملل معرفی کنیم

.

طرح های درمانی دولت ادامه خواهد یافت

استاندار سمنان نیز در این مراسم ضمن بیان اینکه مردم با طرح تحول نظام سلامت خدمات حوزه بهداشت را به صورت ملموس مشاهده کردند، گفت: خدمات ماندگار طرح تحول سلامت باید در دولت دوازدهم تداوم یابد.

محمدرضا خباز بابیان اینکه مردم دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت را لمس کردند، ابراز داشت: در این طرح مردم به‌محض بستری شدن در بیمارستان در حوزه روستایی سه درصد و در حوزه شهری شش درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند و این از بار مالی هزینه‌های بیماران کاسته است.

وی بابیان اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی موجود در کشور اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت بخشی از مشکلات مردم را برطرف کرد، افزود: بارها به بیمارستان‌های سطح شهر و ازجمله شاهرود سر زدم و زمانی از آن‌ها درباره خدمات حوزه بهداشت و درمان سؤال می‌شد اکثریت از آن راضی بودند لذا باید این رضایتمندی مردم از دولت تداوم پیدا کند.

استاندار سمنان بابیان اینکه دولت دوازدهم نیز برای سرافرازی و اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی تلاش خواهد کرد، ابراز داشت: دولت یازدهم توانست از آزمون‌های بسیار مهمی به‌ویژه در حوزه سلامت سرافراز باشد لذا این مهم می‌طلبد تا طرح تحول نظام سلامت متوقف نشده و همچنان روند خود را ادامه دهد.

۲۴هزار تخت بیمارستانی بهره‌برداری شد

قاضی زاده هاشمی را در این سفر امیرحسین ضیایی رئیس هلال احمر کشور همراهی می کرد وی که اهل شاهرود است در آئین افتتاح طرح های بهداشتی درمانی شاهرود و میامی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته ۲۴هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره‌برداری رسید، گفت: دولت یازدهم به توسعه زیر ساخت‌های حوزه درمان توجه ویژه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه در برهه زمانی قرار داریم که باید با برنامه ریزی زیر ساخت ها را افزایش داد، افزود: طی سالهای اخیر و توسط دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است که از جمله آن اجرای طرح نظام تحول سلامت بود که نشان دادیم می توانیم در حوزه درمان پیش‌رو باشیم.

ضیایی با ابراز خرسندی از اینکه از نظر تربیت نیروی سلامت در کشور خودکفا هستیم، تصریح کرد: در شرایطی به سر می بریم که برای خدمات بهداشتی درمانی نیاز به خارج از کشور نداریم چرا که در حوزه درمان زیر ساخت های مطلوبی فراهم شده است.

سلامت جز اولویت‌های دولت دوازدهم خواهد بود

وزیر بهداشت اما در سخنرانی که شاید همگان منتظر آن بودند به مواردی اشاره کرد که شاید از آن بتوان این گمانه را برداشت کرد که وی در دولت دوازدهم نیز بر مسند کار در وزارتخانه بهداشت و درمان خواهد ماند وی در جمع مسئولان و کارکنان علوم پزشکی شاهرود، بابیان اینکه سلامت جز اولویت‌های دولت دوازدهم خواهد بود، افزود: باید ضمن برطرف کردن اشکالات، بقیه زنجیره‌ها را به مرحله اجرا درآورد.

قاضی زاده هاشمی هرچند اشاره ای به حضورش در دولت دوازدهم نکرد اما بیان داشت: برای افزایش سطح رفاه جامعه باید همه کشور متحد باشند و نباید با اختلاف در زمین دشمن بازی کرد لیکن خدماتی که دولت یازدهم در حوزه سلامت انجام داد برای مردم ملموس بود لذا نباید اقداماتی انجام داد که این رویه باعث خدشه‌دار شدن وحدت مردم شود.

وی بابیان اینکه اختلافات منشأ یاس است و باید با اتحاد و همدلی در راستای ارتقا و پیشرفت حوزه سلامت حرکت کنیم، ابراز داشت: باید در راستای تقویت دانشگاه حرکت کنیم و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود این ظرفیت را دارد که در سطح بین‌المللی مطرح شود.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه در راستای تکمیل دانشکده دندانپزشکی شاهرود تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: هر آنچه انجام می‌دهیم در برابر ایثارگری مردم شهیدپرور این خطه بسیار ناچیز است.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اما در بخش دیگری از سخنانش که بوی انتقاد نیز می داد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با کارشکنی محقق نخواهد شد، ابراز داشت: طرح تحول نظام سلامت با روند مطلوبی شکل گرفت و اکنون باید تداوم پیدا کند لذا این سیاست را در دولت دوازدهم نیز پیگیری خواهد شد.

کد خبر 4037079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha