۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۳۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

انعکاس رسانه‌ای فعالیت‌های قرآنی در جامعه ضروری است

انعکاس رسانه‌ای فعالیت‌های قرآنی در جامعه ضروری است

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: رسانه ها نقش موثری در آماده سازی فضای عمومی جامعه برای اشاعه محتوای معنوی و قرآنی دارند که باید از این ظرفیت به بهترین نحو بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قربانپور روز دوشنبه در نشست هماهنگی فعالیت های قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: رسانه ها جایگاه مهمی در انتقال پیام های قرآنی به جامعه و مردم دارند و هدف از این نشست نیز تبیین دیدگاه فنی به مباحث ارزشمند فعالیت قرآنی است.

وی افزود: آنچه ضرورت است اجرای فرامینی است که ازسوی اهل بیت(ع) در رابطه با ترویج دین در اختیار ما قرار گرفته که می تواند دنیا ما را متحول کند، بنابراین لازم است در بخش تبیین محتوایی قرآن کریم عالی ترین نقش را ایفا کنیم.

قربانپور گفت: کارشناسان و رابطان قرآنی قبل از هر چیز باید با دیدگاه قرآنی و عشق به آن وارد فعالیت در این عرصه شوند و صرفا دیدگاه آنان اداری نباشد تا نتایج مطلوب تری در ترویج و اشاعه زمینه های قرآنی به دست آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: انتظار این است که دستور العمل ها، آئین نامه ها و ضوابط فعالیت های قرآنی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا اهداف پیاده سازی شوند زیرا بی اطلاعی از این مباحث موجب ضعف در عملکرد می شود.

وی افزود: همه فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی باید دارای رویکرد ارزیابی و نظارت باشد و علاوه بر نظارت کلی که در سازمان انجام می گیرد، نیازمند ارزیابی های جزئی نیز هستیم، فعالیت های قرآنی در شهرستان ها بایستی توسط کارشناسان قرآنی، بررسی شوند.

قربانپور تصریح کرد: مساله دیگر برون سپاری و واگذاری بخشی از مسئولیت های فعالیت های قرآنی به بخش های مردمی است و نباید صرفا به فعالیت اداری اکتفا کرد، زیرا عملکرد و نتیجه مطلوب را به دست نمی دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: مجموعه دارالقرآن الکریم در استان مرکزی و کشور این انتظار را دارند که گزارشی از اعتبارات تخصیص داده شده به این بخش به آن ها ارائه شود تا عملکردها و بازخوردها را مورد بررسی قرار دهند و لازمه این امر ارائه گزارشی مکتوب، مدون و جامع است.

قربانپور بیان کرد: جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و فاطمی(س)، ابتکار ارزشمند فعالیت قرآنی استان است که فقط مختص سازمان تبلیغات نیست و دستگاه های متعددی در این زمینه مشارکت داشته اند و برگزاری این جشنواره استانی در سطح ملی نیز مطرح شده است.

وی گفت: همه شهرستان هایی که این جشنواره در آنها در حال انجام است، مکلف هستند با برنامه همراهی داشته باشند، این جشنواره امسال در دو مرحله برگزار می شود که اختتامیه بخش هنری در اراک و بخش محتوای قرآنی نیز در شازند خواهد بود.

کد خبر 4040166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha