۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴

از ابتدای امسال تاکنون؛

۸۰۰ میلیون تومان زکات در خراسان شمالی جمع‌آوری شد

۸۰۰ میلیون تومان زکات در خراسان شمالی جمع‌آوری شد

بجنورد- دبیر شورای زکات خراسان شمالی از جمع‌آوری ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی صبح سه‌شنبه در نشست شورای زکات خراسان شمالی اظهار کرد: با فعالیت مبلغان و عاملان افتخاری از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

وی بابیان اینکه کشاورزان و دامداران بیشترین زکات را پرداخت کرده‌اند، تصریح کرد: ۶۰ درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات برای رسیدگی به امور نیازمندان و ۴۰ درصد آن برای اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به رشد ۲۲ درصدی زکات در سال گذشته نسبت به سال ۹۴، افزود: با همراهی ائمه جمعه و روحانیون، میزان پرداختی زکات از هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۴ به ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ رسید.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی عنوان کرد: تهیه جهیزیه برای ۲۰۰ زوج جوان، احداث و تعمیر ۳۱ باب واحد مسکونی برای نیازمندان، تأمین هزینه درمان ۱۸ بیمار صعب‌العلاج، آزادی ۱۱ زندانی غیر عمد و هفت هزار و ۷۷۰ مورد مساعدت تحصیلی و کمک‌هزینه برای دانش آموزان نیازمند ازجمله اقداماتی است که از محل زکات جمع‌آوری‌شده در استان صورت گرفته است.

اهرابی اظهار کرد: در حال حاضر از ۸۴۶ روستای خراسان شمالی ۶۳۷ روستا مشمول زکات بوده و ۲۰۹ روستا به دلیل کمبود آب و خشک‌سالی و درنتیجه کاهش تولید محصولات کشاورزی از چرخه پرداخت زکات خارج‌شده‌اند.

وی گفت: اکنون بیش از ۳۰۰ روستای استان، زکات محصولات خود را به محرومان تحویل می‌دهند و در این زمینه پیش‌قدم هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: ۱۷۶ روحانی و دو هزار و ۲۰۰ عامل افتخاری با شورای زکات استان همکاری دارند.

کد خبر 4040864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha