۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی:

تمام پروازهای حج امسال از فرودگاه ارومیه انجام می گیرد

تمام پروازهای حج امسال از فرودگاه ارومیه انجام می گیرد

ارومیه– مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: تمام پروازهای حج امسال از فرودگاه ارومیه خواهد بود که پروازهای رفت به مقصد فرودگاه مدینه و پروازهای برگشت از مبداء فرودگاه جده صورت خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا ندیری صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام گرفته در راستای حضور عزتمند و توام با احترام حجاج استان آذربایجان غربی در مناسک حج ارائه کرد و افزود: در موسم حج امسال ۲ هزار و ۵۱۰ نفر از این استان به حج تمتع اعزام می شوند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اعزام حجاج از ۲۲ تا ۲۸ مردادماه جاری  اظهار داشت: ۹۶ نفر به عنوان عوامل اجرایی به زائران ۱۸ کاروان اعزامی خدمات ارائه خواهند کرد و ۱۰ کاروان از زائران اعزامی متشکل از برادران اهل تسنن و هشت کاروان نیز از تشیع خواهند بود.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی افزود: قرار است ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سال جاری از کشورمان در آیین حج ابراهیمی شرکت کنند که سه درصد این افراد را حجاج این استان به خود اختصاص داده اند.

ندیری خاطرنشان کرد: زائران اعزامی از آذربایجان غربی مدینه قبل هستند و پروازهای تشرف به خانه خدا از این استان از ۲۲ تا ۲۸ مردادماه جاری از ارومیه به مقصد مدینه انجام می شود.

وی از برپایی نمایشگاه ویژه تولیدات داخلی برای حجاج، پیش از آغاز موسم حج در آذربایجان غربی نیز خبر داد و افزود: طبق رایزنی های صورت گرفته قرار است قیمت اقلام فروشی در این نمایشگاه در کمترین میزان باشد تا حجاج از این نمایشگاه خریداری کرده و ضمن جلوگیری از خروج ارز، بازارگردی حجاج در عربستان نیز به کمترین میزان برسد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به بی مهری های انجام شده به ویژه در فضای مجازی به حج امسال ادامه داد: با وجود تشویش اذهان عمومی در این خصوص، در این استان فرد انصراف دهنده ای از حج نداشتیم و همه حجاجی که زمان اعزام آنها اعلام شده به موقع به حج مشرف می شوند.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های عوامل و کارگزاران حج و زیارت استان گفت: باید با ارائه آموزش های لازم و برنامه ریزی های دقیق، زمینه برگزاری حجی عزتمند و و توام با آرامش را برای حجاج فراهم کنیم.

قربانعلی سعادت همچنین برای حضور در مراسم بدرقه نخستین کاروان از حجاج استان به بیت الله الحرام اعلام آمادگی کرد.

در حج امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب نزدیک به ۶۰۰ کاروان از کل کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این میان تعداد، ۲۶۰۰ نفر در قالب ۱۸ کاروان از استان آذربایجان غربی اعزام خواهند شد و اعزام های این استان از ۲۲ تا ۲۸ مرداد انجام خواهد گرفت.

کد خبر 4041649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha