۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴

کارشناس حوزه حج و رسانه:

پوشش رسانه ای حج، اسلام را به دنیا معرفی می کند

پوشش رسانه ای حج، اسلام را به دنیا معرفی می کند

کارشناس حوزه حج و رسانه گفت: حج رویدادی رسانه ای است که بازتاب آن می تواند واقعیت اسلام را به دنیا بشناساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا خوشرو کارشناس و پژوهشگر حوزه حج و رسانه در مصاحبه با برنامه «میقات» ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو درباره ویژگی های حج اظهار داشت: فریضه حج از آن جهت که در ایامی خاصی برگزار می شود و مسلمانانی از سراسر جهان خود را به یک نقطه معین می رسانند و اعمال مشترکی انجام می دهند، پدیده ای منحصر به فرد است.

او افزود: حج تجلی گاه وحدت و هم دلی مسلمانان و تهدیدی برای دشمنان است. چرا که سالیانه مسلمانانی از اقصی نقاط دنیا با افکار و اندیشه های مختلف کنار هم جمع می شوند و ضمن آشنایی با یکدیگر دشمنان خود را نیز می شناسند.

خوشرو اضافه کرد: وهابیون تبلیغات منفی گسترده ای را ضد مسلمانان به خصوص شیعیان انجام می دهند. به طوری که مسلمانان تصور می کنند شیعیان، دینی جز اسلام دارند و قرآن هایی را تلاوت می کنند که کاملا تحریف شده است. حج فرصتی را فراهم می کند تا مسلمانان در یک مکان خاص با شیعیان آشنا و از عقاید آنان مطلع شوند. در واقع حج باطل کننده تبلیغات منفی علیه شیعیان است.

کارشناس حج و رسانه بیان داشت: حج ضمن اثرات فرهنگی، اثرات سیاسی نیز دارد. اسلام دینی است که با سیاست آمیخته شده است. اگر سیاست جایی در اسلام نداشته باشد، همان دین دلخواه آمریکا خواهد شد. اسلام دینی است که ستیزه و ظلم را نمی پذیرد و قدرتی را می پذیرد که در راستای قدرت الهی باشد. مراسم برائت از مشرکین که در ایام حج برگزار می شود تنها دشمنان خدا را مخاطب قرار می دهد و با مذاهب دیگر خصومتی ندارد.

خوشرو خاطر نشان کرد: حج رویدادی رسانه ای است که می توان آن را به سه بخش قبل، حین و بعد از مراسم حج تقسیم کرد و تمام رویدادهای آن را برای بالا بردن آگاهی و دانش مردم پوشش داد. لازم است در این راه از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که هر کدام کارکرد های مخصوص به خود را دارند، بهره برد. با انعکاس فریضه حج باید واقعیت سیاسی اسلام را به جهان نشان داد و به دنیا فهماند اسلام به دنبال قدرت طلبی نیست و همواره از مظلومان حمایت می کند.

او با اشاره به سنگ اندازی مسئولان عربستانی درباره حجاج ایرانی گفت: با وجود کارشکنی عربستانی ها باز هم مسئولان حج کشور سعی دارند هموطنان  به حج اعزام شوند. این تلاش ها از آن جهت است که حج از ظرفیت بالایی برخوردار است و امنیت منطقه را تضمین می کند. به علاوه این که وحدت را در میان مسلمانان جهان تقویت می کند.

کد خبر 4041679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha