۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

آموزش‌وپرورش نیازمند مدارس غیردولتی است

آموزش‌وپرورش نیازمند مدارس غیردولتی است

اردبیل – سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به ضرورت توسعه مدارس غیرانتفاعی در کشور تأکید کرد و این گروه از مدارس را نیاز آموزش‌وپرورش دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمایت میرزاده بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مدارس غیردولتی نمود مشارکت مردمی است و نباید از توسعه آن جلوگیری کرد.

وی افزود: ضروری است با شروع سال تحصیلی قوانین جدید مرتبط با مدارس غیردولتی به اجرا درآید و هرکجا ایرادی در قانون مشاهده می‌شود از طریق نمایندگان مؤسسان مدارس انعکاس یابد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اینطور نیست که توسعه مدارس غیردولتی به منزله تعطیلی مدارس دولتی است و در تمامی شهرها و روستاها مدرسه دولتی داریم.

میرزاده تأکید کرد: نام‌گذاری برخی مدارس دولتی به شاهد، نمونه، تیزهوشان و هیئت‌امنایی مشکلاتی را به دنبال داشته و مسیر آموزش دانش آموزان را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها کافی است این نام‌گذاری‌ها حذف شده و مدارس در دو گروه کلی دولتی و غیردولتی فعالیت کنند.

وی همچنین با اشاره به حمایت از مدارس غیردولتی از سوی آموزش‌وپرورش افزود: اختصاص زمین‌های دولتی برای مدارس غیردولتی ایده قابل قبولی است و می‌بایست تلاش شود تا این تخصیص عملیاتی شود.

میرزاده همچنین در خصوص گلایه مؤسسان از تسهیلات ۱۸ درصدی برای ایجاد مدرسه غیردولتی اضافه کرد: ضروری است نمایندگان برای کاهش بهره این تسهیلات تلاش کنند.

کد خبر 4044343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha