۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵

مسئول خانه هنرمندان دامغان:

نمایشگاه فرهنگی هنری «آرزوی من» در دامغان افتتاح شد

نمایشگاه فرهنگی هنری «آرزوی من» در دامغان افتتاح شد

دامغان - مسئول خانه هنرمندان دامغان گفت: نمایشگاه فرهنگی هنری «آرزوی من» به مناسبت دهه کرامت با حضور ۱۵۰ اثر نقاشی از آثار کودکان و نوجوانان دامغانی در این شهر آغاز به کار کرد.

سعید خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه ۱۵۰ اثر از آثار نقاشی از آرزوهای مختلف کودکان و نوجوانان شهر دامغان در گالری خانه هنرمندان این شهر به نمایش گذاشته شده است، بیان کرد: در این نمایشگاه گروهی کودکان و نوجوانان با موضوع امام رضا(ع) و آرزوی زیارت ایشان، آثار نقاشی کودکان و نوجوانان سنین چهار تا ۱۲ سال که با فراخوان عمومی از قبل اطلاع رسانی و جمع آوری شده بود به نمایش گذاشته شد.

وی به اهداف برگزاری این نمایشگاه پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف تحلیل محتوا بوده که در ذهن کودک و نوجوان ما چه می گذرد و در این نمایشگاه نقاشی هایی چون آرزوی ظهور امام زمان (عج)، شغل های مورد نظر خود، ورزش مورد علاقه، زندگی و ازدواج، بحث فرزند آوری و ایران و سربلندی آن با عشق، علاقه و تیزبینی خاص روی کاغذ نقاشی به تصویر کشیده شده است.

مسئول خانه هنرمندان دامغان خاطر نشان کرد: جوهره مذهبی بچه ها کاملا در نقاشی کودکان و نوجوانان چشمگیر است و در بحث تحلیلی نقاشی و استفاده از رنگ ها و قلم ها و توجه به نکات روان شناسی از مهمترین ویژگی های آثار ارائه شده به این نمایشگاه از سوی کودکان و نوجوانان است که به وضوع دیده می شود.

خجسته اضافه کرد: یکی دیگر از خصوصیات آثار و نقاشی های ارائه شده این است که هیچ اثر چالشی دیده نشده و این امر نشان می دهد کودکان و نوجوانان ما با تبحر و جدیت تمام توانستند نقاشی های مورد علاقه را با موضوعات خاص به تصویر بکشند.

وی افزود: یکی از نکات جذاب و حائز اهمیت این است که حضور و شرکت کودکان و نوجوانان معلول ذهنی با ارائه آثار و نقاشی های خود بر جلوه این نمایشگاه افزودند.

نمایشگاه آرزوی من تا دوازدهم مردادماه به نشانی دامغان خیابان شهید مطهری، میدان بسیج خانه هنرمندان باز خواهد بود.

کد خبر 4045971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha