۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷

استاندار خوزستان:

آبرسانی به ۲۵ شهر و ۱۶۰۰ روستا در طرح غدیر دیده شده است

آبرسانی به ۲۵ شهر و ۱۶۰۰ روستا در طرح غدیر دیده شده است

اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: آبرسانی به ۲۵ شهر و ۱۶۰۰ روستا در طرح غدیر دیده شده و آب را به مجمتع های آبرسانی که آبفار و یا آبفا احداث می کنند، منتقل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی یکشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان کارون در محل فرمانداری این شهرستان با تبریک دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (ص) و امام رضا (ع) اظهار کرد: این کنگره و جشنواره بین المللی شعر عربی و رضوی که ظرف چند روز آینده در شهرستان کارون افتتاح و در شهرستان شوش اختتامیه را برگزار می کنند، به فال نیک می گیریم؛ امیدوارم هر ساله سطح ادبی این جشنواره ارتقا پیدا کند و این افتخاری برای مردم شهرستان کارون است که میزبان شعر رضوی و فرهنگ اهل بیت باشند.

وی افزود: برخی از این روستاهای نامبرده از سوی فرماندار کارون شاهد بازسازی و کارهای عمرانی نبودند و رئیس جمهور در حاشیه بازدید از پروژه مبارزه با ریزگردها در کارون که با مردم این روستاها دیداری داشت، اعلام کرد حتما به این روستاها رسیدگی شود، بنابراین اعتبار بهسازی به صورت ویژه برای این روستاها دیده شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید دستور رئیس جمهور را عملیاتی کنند، بیان کرد: برای روستاهای فاقد دهیاری نیز حسابی باز کنند که حسینی گفت اعتباری برای آنها اختصاص پیدا کرد.

شریعتی ادامه داد: پیمانکار طرح غدیر قرارگاه خاتم الانبیا و کارفرمای آن سازمان آب و برق خوزستان است؛ آبرسانی به ۲۵ شهر و ۱۶۰۰ روستا در طرح دیده شده و آب را به مجمتع های آبرسانی که آبفار و یا آبفا احداث می کنند، منتقل می کند.

وی بیان کرد: دولت از مجلس مجوز گرفت که ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول به آبفا روستایی اختصاص داده شد که طی مصوبه ای ۷۱ میلیارد آن سهم خوزستان شد؛ امسال تصویب کردند تا سالانه یک هزار میلیارد تومان به مدت سه سال به کشور اختصاص دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ساخت مدرسه شبانه روزی با ارسال نامه از سوی فرماندار به شهردار برای اختصاص زمین پیگیری شود، گفت: مقرر شده طی سه سال هر سال مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه فرسوده آب شهری هزینه شود. این اعتبار را در اختیار آب و فاضلاب اهواز و استان قرار می دهیم ولی از هم اکنون باید اولویت های خود را مشخص کنند.

شریعتی عنوان کرد: از پیگیری ها و زحمات نمایندگان مردم اهواز در مجلس برای مسائل شهرهای حوزه انتخابیه خود تقدیر و تشکر می کنم؛ از مسئولان ادارات نیز تشکر می کنم که نسبت به دو جلسه قبل کارها را شروع کرده و پیشرفت داشته اند.
برخی دوستان از پیشرفت کند کارها گلایه دارند و این انتقادها وارد است چون حتی در بعضی از پروژه ها با وجود کم دریافت کردن اعتبارات اجازه زمین ماندن حق مردم را نداده اند. تلاش شده تا از نفت، بنیاد برکت و مسکن هم کمک بگیریم تا انجام کارها بر زمین نماند.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش و پرورش، علوم پزشکی، آبفا شهری و روستایی همه کارها خوب پیش رفته است. برای آب و فاضلاب شهرستان کارون اعتبار خوبی در این مدت هزینه شده که از آن جمله می توان به ایستگاه فاضلاب و خرید مخزن اشاره کرد.

استاندار خوزستان یادآور شد: شهرستان محروم و حاشیه اهواز بوده که بعد به شهرستان تبدیل شده است؛ این شهرستان نیاز به کارهای بیشتری دارد و حق مردم است ولی تمام تلاش خود را برای پیگیری امور داریم.

شریعتی تصریح کرد: یک هماهنگی بین مسئولان شهرستان کارون برای حل مشکلات وجود دارد؛ با وجود کمبودهای عدیده و تازه تأسیس بودن این شهرستان ولی جدیت بسیار خوبی برای اجرایی شدن کارها وجود دارد.

وی با بیان اینکه امیدوارم آنچه خواست مردم است را در مناطق مختلف به ویژه قسمت های حاشیه ای و روستایی محقق کنیم، یادآور شد: بحث های اشتغالزایی به ویژه مشاغل خانگی، کارآفرینی و سنجیده شدن ظرفیت های مختلف شهرستان را نیز در دستورکار داریم.

استاندار خوزستان خبر داد: یک خبر خوب را برای شهرستان اهواز، کارون، باوی و حمیدیه داریم که دولت امروز با تأسیس کارخانه فولادسازی در کنار فولاد اکسین موافقت کرد؛ این شرکت در تولید ورق عریض منحصر به فرد هست و ساخت تولید ورق عریض را در انحصار خود دارد.

شریعتی افزود: مواد اولیه و اسلب شرکت را کارخانه خاصی در کشور نمی توانست تولید کند و مجبور به واردات از خارج از کشور بود؛ از ساخت کارخانه فولادسازی آن بنا به دلایل مختلف جلوگیری می شد ولی با پیگیری های متعدد با وزیر صنعت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیسیون زیربنایی، هیئت دولت، رئیس سازمان محیط زیست و معاون اول رئیس جمهور مجوز ساخت این کارخانه را گرفتیم.

وی یادآور شد: آمادگی ساخت این کارخانه ایجاد شده و علاوه بر تولیدی که انجام می دهد در کشور منحصر به فرد خواهد بود حداقل یک هزار فرصت شغلی مستقیم و بسیاری فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می کند.
استاندار خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم که این چرخه صنعت در استان خوزستان که همه ظرفیت های آن را دارد ولی برخی مواقع از استان دریغ و به فلات مرکزی منتقل می شد، دوباره به استان برگردد چون خوزستان طلایه دار این صنعت بزرگ است.

کد خبر 4046059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha