۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷

مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی میراث فرهنگی:

۲ پایگاه میراث فرهنگی در مازندران راه اندازی می شود

۲ پایگاه میراث فرهنگی در مازندران راه اندازی می شود

ساری - مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به وجود صدها بنا و محوطه تاریخی در استان گفت: دو پایگاه جدید میراث فرهنگی در مازندران ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهادی عزیزی پیش ازظهر دوشنبه در بازدید از غار اسپهبد خورشید، برج رسکت، پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد و مجموعه تاریخی فرح آباد، روند اجرای برنامه ها و پروژه ها  در دو پایگاه فعال در مازندران را بررسی کرد و با اشاره به کمبود ها در حوزه اعتبارات در سال های گذشته افزود: با توجه به منابع مالی جدید و ارائه برنامه های جدید و هدفمند از سوی پایگاه ها می توان در حوزه ی اجرای پروژه ها با سرعت بیشتری عمل کرد.

مدیرکل دفتر امور پایگاههای جهانی در ادامه بازدید با اشاره به وجود صدها بنا و محوطه ی تاریخی در استان پس از بررسی کارشناسان و تأمین اعتبار و دریافت مجوز های لازم در آینده ای نزدیک دو پایگاه جدید ایجاد خواهد شد.

دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز گفت: استان مازندران با توجه به ظرفیت های فراوان در حوزه های فرهنگی تاریخی و هم چنین وجود دو پایگاه فعال در استان نیاز به حمایت و توجه بیش از گذشته در حوزه ی پایگاه ها دارد و این بازدید فصل جدیدی در فعالیت پایگاه ها و حضور جدی مازندران در عرصه ی ملی و بین المللی دارد.

کد خبر 4046187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha