۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۱۱

در نشست بررسی مشکلات حوزه اشتغال در صومعه سرا مطرح شد؛

ضرورت پرداخت مطالبات/سهم صومعه سرا درایجاد اشتغال پایدار اندک است

ضرورت پرداخت مطالبات/سهم صومعه سرا درایجاد اشتغال پایدار اندک است

صومعه سرا- نشست بررسی مشکلات حوزه اشتغال صومعه سرا درحالی برگزارشدکه مسئولان بر پرداخت مطالبات صندوق کارآفرینی امیدازسوی وام بگیران تأکید وسهم شهرستان را در ایجاد اشتغال پایدار اندک دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان در نشست با فرماندار صومعه سرا که ظهر دوشنبه در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه جذب اعتبارات صندوق کارآفرینی امید گیلان در جایگاه ۹ تا ۱۳کشور در نوسان بوده است.

محمدرضا شیخ الاسلامی به جذب اعتبارات ۱۰۰ درصدی در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: گیلان بعد از خراسان رضوی و اصفهان بیشتر اعتبارات را جذب کرده است.

ضرورت تعیین تکلیف وضعیت منطقه کیشستان صومعه سرا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان با اشاره به تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه ها و مسئولان ارشد استانی در حوزه کار آفرینی، گفت: مشکلات حوزه بیکاری ریشه ای است که مرتفع کردن مشکلات این حوزه نیازمند زمان طولانی است.

وی با بیان اینکه طرح روستای بدون بیکار به عنوان یک ایده نو و جدید از سوی صندوق کارآفرینی امید گیلان مطرح شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار روستای بدون بیکار در سطح استان گیلان معرفی شده است.

شیخ الاسلامی به برخی اولویت هاو سیاست های این صندوق در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی در سال جاری اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح پرورش یک هزار ماهی سردآبی و گرم آبی  به عنوان مشاغل خانگی، معرفی پنجمین روستای بدون بیکار استان، تعیین تکلیف وضعیت منطقه کیشستان صومعه سرا، صندوق های خرد محلی از جمله این برنامه ها است.

وی در ادامه یکی از دغدغه های مهم برای اجرای این طرح را وصول مطالبات تسهیلات پرداخت شده در گذشته عنوان کرد و یادآورشد: تازمانی که نتوانیم در زمینه وصول مطالبات به خوبی عمل کنیم نمی توانیم به تعهدات خود برای پرداخت تسهیلات به برخی متقاضیان عمل کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأکید براینکه باید حوزه اشتغال به ایجاد اشتغال پایدار برسیم، افزود: برای رسیدن به این جایگاه نیازمند تعامل و همکاری همه حوزه ها به ویژه میراث فرهنگی، شیلات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی هستیم.

به گفته این مسئول ایجاد این تعامل و همکاری در سطح استان و حتی شهرستان ها سبب می شود که بتوانیم گامی هرچند اندک در راستای ایجاد اشتغال در گیلان برداریم.

لزوم وجود تعامل و همکاری برای رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی در صومعه سرا

در ادامه این نشست فرماندار صومعه سرا با اشاره به اهمیت موضوع ایجاد اشتغال و دغدغه مسئولان در این حوزه، اظهار کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

علی فتح اللهی با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا دارای پتانسیل و ظرفیت های خوبی  از نظر موقعیت جغرافیایی است، افزود: متاسفانه صومعه سرا با وجود همه این ظرفیت ها در حوزه ها مختلف سهم اندکی در اشتغال پایدار و رونق اقتصادی دارد.

وی به پتانسیل بخش های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و صنعتی این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری بین دستگاهی می تواند زمینه های ایجاد اشتغال، توسعه و رشد اقتصادی شهرستان را فراهم کند.

فرماندار صومعه سرا در ادامه از روستای صوفیانده به عنوان یکی از روستاهای پیشنهادی برای اجرای طرح روستای بدون بیکار نام برد و اظهار کرد: در این راستا هنوز تسهیلاتی که قرار بود به کشاورزان این روستا جهت توسعه کشت توت فرنگی پرداخت شود بطور کامل محق نشده است.

به گفته این مسئول وصول مطالبات و کمک دستگاه های اجرایی در این راستا به صندوق کارآفرینی می تواند به پرداخت بیشتر تسهیلات کمک کند.

کد خبر 4046477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha