۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۸

با حضور محمدرضا یوسفی؛

«رازهای حسن کچل» امروز رونمایی می‌شود

«رازهای حسن کچل» امروز رونمایی می‌شود

کتاب «رازهای حسن کچل» نوشته محمدرضا یوسفی عصر امروز در فرهنگسرای کتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه برگزاری برنامه‌های چهارشنبه‌های کتاب، امروز نشست رونمایی کتاب «رازهای حسن کچل» با حضور محمدرضا یوسفی نویسنده این اثر در فرهنگسرای تهران برگزار می شود.

محمدرضا یوسفی نویسنده ادبیات کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۳۲ در همدان متولد شد. وی دانش ­آموخته رشته تاریخ از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است.

یوسفی بیش از ۴۰ سال است که برای کودکان در گروه‌های سنی گوناگون کتاب می‌نویسد. وی تا به‌ حال بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی نوشته است. نخستین کتاب یوسفی با عنوان «سال تحویل شد» در ۱۳۵۷ منتشر شد.

وی تا به‌ حال حدود ۳۰ جایزه­ی داخلی و خارجی از جمله جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و نیز دریافت لوح افتخار از IBBY در ۱۹۹۶و ۱۹۹۸ از کشورهای هلند و هند را در کارنامه­ خود دارد. یوسفی همچنین در سال ۲۰۰۰ میلادی برنده جایزه هانس کریستین اندرسن شد.  

شخصیت داستانی حسن‌کچل یک جوان ساده و خام روستایی است که از خطاهایش در زندگی درس می‌گیرد و رفته‌رفته ساده ‌لوحی‌اش مبدل به‌ نوعی هوشمندی و تدبیر در رفتار و اعمال وی می‌شود؛ بی‌آنکه خدشه‌ای به سرشت پاک و منش بی‌آلایش روستایی‌اش وارد شود.

برنامه رونمایی از کتاب «رازهای حسن کچل» با حضور ناهید معتمدی نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات و عضو انجمن نویسندگان، پری رضوی یام داستان‌نویس و محمدرضا یوسفی همراه خواهد بود.

نشست رونمایی از این کتاب امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای تهران واقع در بزرگراه حکیم غرب، سه‌راه دهکده المپیک، خیابان ساحل، بوستان باغ برگزار می شود.

کد خبر 4047715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha