۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور:

امسال۱۰۰میلیارد تومان برای طرح اورژانس اجتماعی اختصاص یافت

امسال۱۰۰میلیارد تومان برای طرح اورژانس اجتماعی اختصاص یافت

ارومیه – معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای اجرای طرح راه اندازی اورژانس اجتماعی در کشور خبر داد.

مسعود فرید در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اورژانس اجتماعی با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی ایجاد می شود افزود: در صورت تامین اعتبار اختصاص یافته در سالجاری اورژانس اجتماعی در ۱۵۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر تا پایان سالجاری راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در راستای اجرای برنامه ششم توسعه مکلف شده است در سال نخست برنامه اورژانس اجتماعی را در تمامی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر راه اندازی کند.

فرید با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ تا کنون مرکز فوریت های اجتماعی در ۴۵ شهر بالای ۵۰ هزار نفر کشور راه اندازی شده است اظهارداشت:سال ۹۵، در ۱۹۷ شهر کشور مرکز فوریت های اجتماعی راه اندازی شده و متناسب با سطوح فعالیتی متفاوت، افزون بر دو هزار روانشناس، مددکار اجتماعی و مشاور حقوقی در این مراکز مشغول به کار شده اند.

وی با اشاره به اینکه مرکز فوریت های اجتماعی پیش بینی شده در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر از نوع سطح سه است خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در این مراکز هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای روانشناس و مددکار اجتماعی مشغول بکار شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مداخله در بحران های فردی خانوادگی و اجتماعی را از مهمترین وظایف مرکز فوریت های اجتماعی عنوان کرد و گفت" اورژانس های اجتماعی مهمترین شبکه سلامت اجتماعی کشور به شمار می روند و با توسعه کمی و کیفی آن در برنامه ششم توسعه گامهای مهمی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی برداشته می شود.

فرید هم اکنون مهمترین شبکه سلامت اجتماعی کشور در قالب مرکز فوریتهای اجتماعی در شهرهای مختلف دایر است که نجات بیش از ٩ هزار و ٥٠٠ آسیب دیده اجتماعی از اقدام به خودکشی در سالهای ٩٤ و ٩٥ تنها بخشی از این اقدامات به شمار می رود.

کد خبر 4051089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha