۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۲

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد:

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در یزد به ۳۶ روز رسید

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در یزد به ۳۶ روز رسید

یزد ـ رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در یزد خبر داد و گفت: به طور متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب به ۳۶ روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری در جمع قضات دادگستری استان یزد با اشاره به حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی یزد و آمار پرونده‌های مختومه اظهار داشت: آمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان یزد در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کارکنان قضایی برای کاهش زمان دادرسی قابل تقدیر است، افزود: میزان پرونده‌های مختومه افزایش ۷.۷ درصدی داشته است.

دهشیری عنوان کرد: با وجود افزایش تعداد پرونده‌های ورودی در حوزه قضایی یزد، تعداد پرونده‌های خروجی نیز افزایش بسیار خوبی داشته و شاهد کاهش اطاله دادرسی بوده ایم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان یزد تاکید کرد: با وجود افزایش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی، کمبود کادر قضایی و اداری زمان رسیدگی به پرونده‌ها در همه شعب یزد به طور میانگین به ۳۶ روز رسیده است.

وی، خدمت در دستگاه قضایی را در عین شیرینی بسیار سخت ذکر کرد و اظهار داشت: شیرینی کار دستگاه قضایی از آنجا نشأت می گیرد که عدالتی محقق و حقی به حق‌دار می رسد و سختی آن تشخیص و شناخت حق و اجرای عدالت است که کار بسیار دشوار، حساس و طاقت فرسایی است.

دهشیری ادامه داد: بخش عمده ای از قضاوت و اتخاد تصمیم در دستگاه قضایی بر اساس مدارک و مستندات تقدیمی است که مبنای صدور رأی قرار می گیرد و اگر حتی کسی در دادگستری دارای حقی باشد اما دلیل و مدرک برای اثبات ادعای خود نداشته باشد شاید به عدالت مورد انتظار خود نرسد که این موضوع شاید به نارضایتی از دستگاه قضایی منجر شود.

کد خبر 4052430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha