۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۱۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد:

افزایش ۲۰درصدی تردد در جاده‌های یزد/۹ مجتمع بین‌راهی احداث می‌شود

افزایش ۲۰درصدی تردد در جاده‌های یزد/۹ مجتمع بین‌راهی احداث می‌شود

یزد ـ مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد از ساخت ۹ مجتمع رفاهی بین‌راهی جدید در مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقیان امروز در جلسه ای با سرمایه گذاران بخش خصوصی در مورد وضعیت اقامتگاه‌های بین‌راهی در استان یزد اظهار داشت: بررسی و تحلیل تصادفات سه ماهه نخست امسال نشان می‌دهد، تردد در جاده‌های استان یزد ۲۰ درصد رشد داشته و درعین‌ حال تلفات جاده برون‌ شهری نیز افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: تحلیل انجام‌ شده بر آمار تصادفات یزد در سه‌ ماهه اول سال جاری همچنین نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای استان از نوع واژگونی و علت اصلی آن خواب ‌آلودگی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد بیان کرد: کویری بودن یزد، واقع‌ شدن آن در مرکز کشور و محل عبور مسافرت‌هایی که مبدأ و مقصد آن استان‌های دیگری است، باعث شده رانندگان در جاده‌های این استان خسته و دچار خواب‌آلودگی شوند.

وی افزود: بررسی علت خواب‌ آلودگی‌ها و چگونگی به وقوع پیوستن آنها به انجام مطالعات دقیق و یک اقدام پژوهشی جامع نیاز دارد اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که این رخداد هر لحظه ممکن است توسط راننده‌ای رخ دهد.

صادقیان اظهار داشت: با داشتن جاده‌ای استاندارد نیز احتمال وقوع حادثه وجود دارد و آنچه در جاده باید انجام شود این است که جاده باید بخشنده باشد تا اولین اشتباه راننده آخرین اشتباه او نباشد.

وی عنوان کرد: در راستای افزایش ایمنی جاده‌های استان یزد اصلاح شیب شیروانی‌ها، احداث توقفگاه‌ها و احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی باید در دستور کار قرار گیرد که اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده و از سال گذشته با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی موفق شده به جذب سرمایه‌گذار در این زمینه اقدام کند.

صادقیان با اشاره به اینکه احداث مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی راه‌ حل کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است، تأکید کرد: در حال حاضر چهار مجتمع خدمات رفاهی در استان در حال بهره‌برداری است و با پیگیری های انجام‌ شده، ۹ مجتمع دیگر نیز در دست‌ احداث است و برای شش مجتمع نیز موافقت اصولی صادر شده و در کارگروه‌های مربوطه ۱۰ پیشنهاد و تقاضای مجتمع جدید نیز در دست بررسی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد اظهار امیدواری کرد: در سال جاری بتوانیم چهار مجتمع در دست‌ ساخت را تکمیل و بهره‌برداری کنیم تا بتوانند خدمات رفاهی بین‌ راهی شامل پمپ‌ بنزین، رستوران، پارکینگ، فروشگاه و سرویس‌های بهداشتی را به مسافران ارائه دهند.

کد خبر 4052838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha