۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۵۹

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

«غدیر» محور وحدت امت اسلامی/تصویر علمی «ولایت» در جامعه تبیین شود

«غدیر» محور وحدت امت اسلامی/تصویر علمی «ولایت» در جامعه تبیین شود

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه غدیر محور وحدت امت اسلامی است، گفت: تصویر علمی مسئله امامت و ولایت را برای جامعه تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر شامگاه در جلسه ستاد غدیر با اشاره به اینکه از حضرت علی(ع) پرسیده می شود که بالاترین فضیلت شما چیست و ایشان می فرمایند: بالاترین فضیلت من این است که در روز عید غدیر پیامبر من را به امامت منصوب کرد، اظهار داشت: در ایام عید غدیر باید فضائل امام علی(ع) را تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این تبیین یک مسئله بسیار مهم و اساسی است، تصریح کرد: گاهی هزینه می کنیم و بنرهایی را نصب می کنیم که تکراری است در حالیکه می توانیم مراجعه کنیم و یک فضیلت حضرت را بنویسیم و در ورودی اداره نصب کنیم.

فضائل امام علی(ع) گفته شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه این فضیلت ها واقعا باید گفته بشود؛ نگوییم می دانیم و می شناسیم؛ اگر این فضیلت ها گفته نشود فردا مورد انکار قرار گرفته می شود، تصریح کرد: در زمان حیات امیرالمومنین علی(ع)، فضیلت های ایشان مورد انکار قرار گرفت چه برسد به اکنون.

آیت الله میرعمادی با اشاره به مسئله پیوند بین انقلاب اسلامی ایران و مسئله غدیر اظهار داشت:  این موضوع نکته ای است که نباید از آن غفلت کنیم؛ متاسفانه نسبت به این موضوع اهتمام نداریم.

وی با بیان اینکه اساس انقلاب ما بر پایه ولایت بوده است و استمرار آن هم بر اساس ولایت است، تصریح کرد: همچنین باید در راستای برگزاری برنامه هایی مثل شعر غدیر، نمایشگاه غدیر و ... نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه صدا و سیما هم می تواند نقش مهم و اساسی در تبیین ابعاد مختلف واقعه غدیر داشته باشد، افزود: در این ۱۰ شب انتظار داریم ۱۰ موضوع مهم مطابق سرفصل های تعیین شده از سوی کارشناسان و به صورت علمی و دقیق در برنامه های صدا و سیما مطرح شود.

در مسئله غدیر به دنبال معرفت افزایی و بصیرت افزایی هستیم

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه در مسئله غدیر به دنبال معرفت افزایی و بصیرت افزایی هستیم، در غدیر سرنوشت تعیین شده است و مسئله ولایت تبیین شده است و دشمنان مایوس شدند، اظهار داشت: مسئله پیوند بین قرآن و ولایت و امامت مهم است و اداره کل اوقاف می تواند نقش اساسی در تبیین این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه حدیث ثقلین محور وحدت امت اسلامی است و «غدیر» را خلاف آنچه که دشمنان می گویند؛ محور وحدت می دانیم، تصریح کرد: «غدیر» چتر ولایت بر سر امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۴۰ خطبه در رابطه با ولایت در قرآن مطرح کردم و وقتی برای موضوعی به قرآن رجوع کردم دیدم خیلی از آیات قرآن راجع به ولایت و امام علی(ع) است و ما به آنها توجه نکرده ایم و دوباره ۱۰ تا ۲۰ خطبه مطرح کردم، گفت: پیوند بین قرآن و ولایت هم یک مسئله مهم است.

تصویر علمی امام علی(ع) در جامعه تبیین شود

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه برگزاری همایش های علمی در موضوع غدیر مهم است، تصریح کرد: بپردازیم به همایش های علمی و تصویر علمی امامت و ولایت را برای جامعه تبیین کنیم.

وی یادآور شد: حفظ، تفسیر و ترویج خطبه غدیر مهم است؛ اهمیت خطبه غدیر آنچنان است که امروز بزرگان ما شرح و تفسیر های متعددی بر آن نوشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر ترویج آداب و اعمال روز غدیرافزود: در مفاتیح برای روز غدیر اعمالی وارد شده است؛ متاسفانه نماز عیدغدیر فراموش شده است و این آداب حسنه باید احیاء شوند.

آیت الله میرعمادی اطعام در روز غدیر، صله رحم و صدقه دادن وانجام غسل روز عید غدیر و دیدار سادات به عنوان سنت حسنه را از آداب این روز برشمرد و ادامه داد: غدیرشناسی در ابعاد گوناگون در شعر و ادب فارسی، در آیات و روایات و کلمات بزرگان نیز حائز اهمیت است و باید به آن پرداخته شود.

وی بر برگزاری باشکوه مراسم ها و برنامه های ایام عید غدیر تاکید کرد.

کد خبر 4053939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha