۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

قرآن «مصدق» کتب آسمانی/ انقلاب اسلامی ایران تجلی آیات قرآن بود

قرآن «مصدق» کتب آسمانی/ انقلاب اسلامی ایران تجلی آیات قرآن بود

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه قرآن «مصدق» و «مهیمن» کتب آسمانی دیگر است، گفت: انقلاب اسلامی ایران تجلی آیات قرآن بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر چهارشنبه در پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در لرستان با اشاره به اینکه آفرینش هدفمند است و هدف از آفرینش چیزی جز رسیدن به کمال و شناخت و معرفت کمال مطلق نیست، اظهار داشت: در مقابل انسان دو کتاب تکوین و تشریع قرار داده شده است.

جهان، آیتی از آیات الهی است

وی با بیان اینکه هیچ موجودی به عظمت و کرامت انسان نیست و موجودات دیگر را خداوند متعال برای انسان آفریده است، تصریح کرد: هستی خود کتاب ناطق و گویایی است و آیتی از آیات الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نخستین چیزی که انسان با آن برخورد می کند کتاب تکوین است، افزود: انسان با عقل خود در کتاب تکوین مطالعه می کند و به کمال می رسد.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: کتاب تکوین نیاز به معلم و مربی ندارد، هر انسانی با اندک تفکری می تواند مسئله کمال مطلق را در هر یک از آفاق ببیند؛ عالم نشانه است.

وی با اشاره به اینکه هر پیامبری که از سوی خداوند متعال مبعوث شد دارای یک کتاب تشریع بود، اظهار داشت: همه پیامبران از حضرت نوح تا پیامبر خاتم(ص) دارای کتاب تشریع بوده اند و این کتب تشریع به معلم و مفسر نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه قرآن، کتاب هدایت و تفکر است؛ کتابی است که انسان با آن می تواند به کمال برسد.

قرآن کریم مصدق کتاب های آسمانی دیگر است

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه در هیچ دوره ای انسان بدون کتاب تشریع نبوده است، افزود: این کتاب بر اساس نیاز بشر نازل شده است و قرآن کریم برتر از همه کتب تشریع است.

وی با اشاره به اینکه قرآن مصدق کتاب های آسمانی دیگر و مهیمن بر آن ها است، اظهار داشت: اگر کتاب تشریع در اختیار بشر نبود، انسان در ذلالت و گمراهی به سر می برد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به مسئولیت های انسان در برابر قرآن کریم افزود: انس با این کتاب الهی یکی از وظایف انسان در برابر این کتاب الهی است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه قرآن، کتاب معرفت و بصیرت است و باید با آن مانوس باشیم، تصریح کرد: یک مسلمان بدون قرآن نمی تواند حیات داشته باشد؛ همه ما به گونه ای بر سر سفره قران نشسته ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال تلاوتی از قرآن کریم باشیم که بر وجود ما اثر داشته باشد، افزود: با این کتاب می خواهیم زندگی کنیم، بنابراین باید تلاوتی داشته باشیم که سازنده و اثربخش باشد.

تدبر در قرآن کریم وظیفه امروز بشر

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تدبر و تفکر در قرآن کریم را یکی دیگر از وظایف انسان در برابر قرآن کریم دانست و افزود: قرآن کریم دریای عمیقی است، چقدر در آن تدبر کرده ایم؟

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: خداوند وظیفه خود را انجام داد و قرآن کریم را نازل کرد، پیامبر گرامی اسلام وظیفه خود را انجام داد و ذکر قرآن را برای مردم تلاوت کرد و امروز وظیفه ماست که در این کتاب الهی تدبر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مبادا نسبت به قرآن کریم تفکر نداشته باشیم و فقط به ظاهر آن بسنده کنیم، ادامه داد: تفکر القاعده و وهابیت و داعش برگرفته از ظاهر قرآن است نه باطن آن، نتوانستند به عمق قرآن پی ببرند لذا علمای وهابیت انسان هایی بدون تفکر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد داعشی ها را انسان هایی بدون تفکر و متحجر دانست و گفت: وهابیت وارثان همان قرآن به سر کرده های صفین هستند.

ریشه انحرافات، دوری از ولایت است

آیت الله میرعمادی یادآور شدک این انحرافات ناشی از دوری از ولایت و امامت است.

وی دفاع از قرآن را از دیگر مسئولیت های مسلمانان نسبت به قرآن کریم برشمرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران تجلی آیات قرآن بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: نیازمند به دفاع عالمانه و آگاهانه از قرآن کریم هستیم.

کد خبر 4054658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha