۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۵۵

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان یزد خبر داد:

نصب سامانه «سپهتن» بر تانکرهای حمل موادنفتی و سواری عمومی یزد

نصب سامانه «سپهتن» بر تانکرهای حمل موادنفتی و سواری عمومی یزد

یزد ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از نصب سامانه سپهتن روی تانکردهای حمل مواد نفتی و سواری کرایه عمومی استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقیان در مراسم نصب سامانه سپهتن روی تانکرهای حمل مواد نفتی و سواری کرایه عمومی یزد اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در راستای افزایش ایمنی حمل و نقل مسافر با اتوبوس و در راستای نصب سامانه سپهتن روی ناوگان اتوبوسی کشور تلاش بسیاری انجام داد و اکنون در استان یزد این سامانه روی ۲۵۰ اتوبوس در حال نصب است.

وی با تاکید بر اینکه در گام دوم قصد داریم این سامانه را روی سواری تاکسی ها و تانکرهای حمل سوخت نصب کنیم، عنوان کرد: متاسفانه در زمینه حمل و نقل سواری کرایه های عمومی که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خدمات می گیرند، مشکلاتی داریم که با نصب این سامانه، مشکلات برطرف خواهد شد.

صادقیان با اشاره به اینکه این سامانه در ماه‌های آینده روی تانکرهای حمل سوخت نیز نصب می‌شود، از مزیت‌های این سامانه به‌ ردیابی ناوگان، مسیریابی، ثبت تخلفات سرعت، ثبت تخلفات رانندگی بیش از حد مجاز اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: این سامانه در داخل اتوبوس نصب شده و اتوبوس به اولین پایگاه پلیس راه که می رسد، با استفاده از امواج رادیویی، خودش با نرم افزار در نظر گرفته شده ارتباط گرفته و اطلاعات سفر اتوبوس را تخلیه می کند.

صادقیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه این است که در ساعات مختلف از راننده عکسبرداری می کند که این امر باعث می شود از وقوع تخلفاتی مانند نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با نصب این سامانه تخلفات اتوبوسی در استان یزد کاهش داشته است، تصریح کرد: در گذشته ممکن بود رانندگان کارت هوشمند خود را به شخص دیگری بدهند و آن شخص به جای آنها رانندگی کند اما اکنون امکان چنین کاری نیست و دستگاه، کارت هوشمند را با تصویر شخص راننده مطابقت می دهد.

صادقیان ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح موفقیت داشته است به زودی این سامانه را از اول مهرماه در سواری کرایه ها و تانکرهای سوخت نیز، نصب می کنیم و از یک ماه دیگر خودروهایی که این سامانه روی آنها نصب نشده باشد، امکان تردد نخواهند داشت.

کد خبر 4054964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha