۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۱۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

ثمره ثبت جهانی یزد باید تزریق ارزش‌های اسلامی به جهانیان باشد

ثمره ثبت جهانی یزد باید تزریق ارزش‌های اسلامی به جهانیان باشد

یزد ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ثمره ثبت جهانی شهر یزد باید تزریق ارزش‌های اسلامی به جهانیان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در دیدار جمعی از بانوان استان یزد با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی در تیرماه گذشته اظهار داشت: ثبت بافت تاریخی یزد در حقیقت ثبت هنرهای دینی، انقلابی و تقید به دین آبا و اجداد این استان است.

وی با بیان اینکه در و دیوار بافت تاریخی یزد برگرفته از ارزش‌های اسلامی و ایرانی ما و نشأت گرفته از فرهنگ و دیانت ما است، عنوان کرد: به هر یک از بخش‌های این بافت که نگاه می‌کنیم، یکی از ارزش‌های دینی در برابر ما جلوه‌گری می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: این بسیار ارزشمند است که روزی اجداد ما کاری کرده‌اند که امروز مجامع بین‌المللی خود را مقید به ثبت جهانی این کار عظیم دانسته اند.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در واقع تزریق ارزش‌های اسلامی ایرانی یزد به جهانیان است، تصریح کرد: این نکته قابل تامل است که ما از فرهنگ بسیار عظیمی برخوردار هستیم که همه جهان خود را ملزم به احترام در برابر این فرهنگ ارزشمند می‌دانند ولی در مقابل سعی می‌کنند به وسیله سند ۲۰۳۰ مسائل ضد ارزشی به جامعه ما تحمیل کنند.

وی بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی در جامعه تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های ما در برابر ثبت جهانی بافت تاریخی یزد باید به صورتی باشد که بتوانیم این ارزش‌های عظیم فرهنگی استان را به جهانیان بیش از پیش معرفی کنیم.

کد خبر 4054977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha