۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس:

۳۰۰ هیات مذهبی و ۱۵۰ مداح در پردیس فعالیت می کنند

۳۰۰ هیات مذهبی و ۱۵۰ مداح در پردیس فعالیت می کنند

پردیس- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس گفت: ۳۰۰ هیات مذهبی و ۱۵۰ مداح در پردیس فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی تبار، شامگاه چهارشنبه در مراسم تقدیر و کرسی تلاوت قرآن مجید که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس، رئیس و اعضاء شورای شهر بومهن، ورزشکاران و اعضای ۱۵ هئیت‌ قرآنی درفکی‌های مقیم بومهن در مسجد صاحب‌ الزمان(عج) شهر بومهن برگزار شد، طی سخنانی گفت: حدود ۶ ماهی که از افتتاح سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان پردیس می گذرد و به تعبیر مدیر کل سازمان تا ۶ ماه ابتدایی فعالیتی نمی توان کرد و توقعی نیز نمی رفت، به موفقیت های فراوانی دست یافتیم.

وی گفت: زمانی که گزارش ۵ ماهه ماه ابتدایی و برنامه ماه‌های آتی این اداره در همایش رسانه، تبلیغ و اخلاق به مدیر کل ارائه شد، این اداره در سطح استان تهران از حجم برنامه، کلاس‌ها، برنامه‌های مذهبی و غیر مذهبی و... بالایی برخوردار و جز ادارات شهرستان‌های برتر است.

حسینی‌تبار ادامه داد: این اداره در هر زمانی که دید در مکان و منطقه ای کار فرهنگی صورت نمی‌گیرد با ارائه تقویم ماهانه و سالیانه به شوراهای صنعتی، اتاق اصناف  اتحادیه‌ها، و اعزام روحانی به کارخانه های صنعتی و تولیدی و اعزام و برنامه فرهنگی اجرا کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس اضافه کرد: کلاس های یک ساعته با حضور کارکنان، کارگران و مدیران کارخانه جات مباحث دینی و اخلاقی را به صورت کاملا رایگان آموزش و در پایان جوایزی را نیز اهدا می کنیم.

وی اظهار کرد: با اعزام بانوان طلبه و مبلغ به دختران بد یا بی سرپرستی که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند مباحث دینی و اخلاقی را آموزش می دهیم.

حسینی‌تبار گفت: دوره‌ای ۴ ساعته را به نام اصناف، اخلاق و فقه بازار را با برگزاری دوره‌ برای صاحبین مشاغل با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان پردیس اجرا کرده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس افزود: هر چهارشنبه اول ماه برای کارکنان اتحادیه‌ها و اصناف و همچنین این کلاس اخلاق کارگزاران را برای روسای ادارات و مسئولین شهرستان هر دو هفته یکبار برگزار میکنیم.

وی ادامه داد: در صورت عدم استفاده صحیح بزرگترین آفت زندگی کنونی فضای مجازی و تلفن‌های هوشمند است که با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس ۲۵ جلسه با حضور کارشناس کلاس آموزش استفاده از فضای مجازی را در مدارس برای اولیا، دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش برگزار کردیم.

حسینی‌تبار اضافه کرد: حمایت از هئیت‌های قرآنی را در دستور کار دادیم و باید با حضور بانیان این هئیت‌ها به موسسه قرآنی تبدیل شوند و با فعالیت بیشتر و حمایتهای مختلف سازمان تبلیغات اسلامی میتوانیم شاهد افزایش تعداد و حضور جوانان بیشتر در این موسسات قرآنی باشیم زیرا فقط قرآن میتواند ما از از بلاهای مختلف حفظ کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس اظهار کرد: ۳۰۰ هیات و ۱۵۰ مداح در سطح شهرستان پردیس فعال هستند، کانون های دانش‌ آموزی و... باید در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شوند تا این اداره خدمات مناسبی را بتواند ارائه دهد.

وی گفت: دشمنان ما ثروت دارند و ما ثروتی به جز قرآن و دین نداریم اما آنها با ثروتشان به دنبال همین ثروت ما هستند و با فضای مجازی و ماهواره‌ها به منازل ما آمده و اعتقادات جوانان ما را هدف قرار دادند.

حسینی‌تبار افزود: این دشمنی‌های دیرینه است و با برپایی جلسات قرآنی و با پناه بردن به قرآن و آموزش نسل جوان میتوانیم آنها را در مقابل این دشمنی‌ها حفظ کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه شهرستان پردیس نیز در خصوص اهمیت قرائت قرآن کریم، عمل به آن، اهل بیت(ع) و روایات مختلف سخنانی را ایراد کردند.

ادامه بخش این مراسم قرائت قاری ممتاز و تعدادی از قاریان پردیسی  بود و در این مراسم به‌ مناسبت روز خبرنگار از میلاد بیانی‌نیک خبرنگار مهر و در پایان از بانیان و قاریان برتر شهرستان پردیس به رسم یادبود هدایایی توسط اداره تبلیغات اسلامی اهدا شد.

کد خبر 4055149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha