۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

حذف خانه مسافرها/ نیاز ایران به ۳۱ هتل بیمارستان

حذف خانه مسافرها/ نیاز ایران به ۳۱ هتل بیمارستان

برگزاری همایش گردشگری پزشکی، حذف خانه مسافرها و هتل بیمارستان ها از آیین نامه تاسیسات گردشگری از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته همایش گردشگری پزشکی سازمان تامین اجتماعی با حضور نمایندگان ۳۷ کشور جهان در روز سه شنبه برگزار شد. در این برنامه علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی حضور داشت و گفت: پیش بینی می شود که در سال ۹۶، ۱۲۰ هزار شغل حوزه گردشگری داشته باشیم.  در این برنامه لوح قرارداد با نمایندگان کشورهای خارجی برای ورود گردشگر به ایران ابلاغ شد. قرار است از این به بعد در ۱۷ بیمارستان متعلق به سازمان تامین اجتماعی گردشگران پزشکی که برای درمان به ایران می آیند پذیرش شوند. همچنین شرکت زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی اقدام به برنامه ریزی برای سفر این افراد خواهد کرد.

در این هفته همچنین کاوش های باستان شناسی در قلعه رستم سیستان و خاکبرداری محوطه  با هدف بررسی خندق پیرامون آغاز شد. همچنین معاون میراث فرهنگی استان چهارمحال بختیاری از مرمت و ساماندهی مقبره شاعر نامدار استان قلعه تاریخی فرخ شهر و قلعه سردار جنگ نصیر خان بختیاری خبر داد.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری در راستای اجرای طرح گردشگری پزشکی گفت: ایران به ۳۱ هتل بیمارستان نیاز دارد و باید نسل جدید بیمارستان ها، جایگزین بیمارستان های موجود سنتی و کلاسیک شود.

در این جلسه روسای تشکل های بخش خصوصی در جلسه ای با رئیس سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد کردند که در آیین نامه ایجاد و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری خانه مسافر و هتل آپارتمان حذف و بجای آن پانسیون ها جایگزین شوند. همچنین موسسات آموزشی از آیین نامه حذف شدند. برخی از اختیارات سازمان میراث فرهنگی در حوزه صدور مجوزها به بخش خصوصی واگذار شد؛ از جمله صدور مجوزها و تمدید پروانه ها که به جامعه هتل داران ایران واگذار شد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز اعلام کرد: نزدیک به ۶۰۰ ماده قانونی در حوزه گردشگری وجود دارد که پس از اجرای اصلاحات از آن رونمایی خواهد شد.

رومیانی نشستی با نمایندگان بخش خصوصی برگزار کرد که در آن بخش خصوصی بدنه سازمان میراث فرهنگی را متزلزل دانستنند و اعلام کردند که می بایست به صراحت سیاست های گردشگری این سازمان اعلام شود.

کد خبر 4055217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha