۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۸

سخنگوی اجلاس سراسری نماز:

جزییات برگزاری اجلاس ملی نماز/سلامت و امنیت فضای مجازی تامین شود

جزییات برگزاری اجلاس ملی نماز/سلامت و امنیت فضای مجازی تامین شود

یزد- مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور جزییات بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز را تشریح و بر لزوم توجه ویژه به سلامت و امنیت فضای مجازی تأکید کرد.

مسعود دریس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اجلاس سراسری نماز و عنوان آن در سال جاری گفت: فضای مجازی به صورت توامان دارای منافع و مضرات بی شماری است که باید با استفاده حداکثری، هوشمندانه و عالمانه از فرصت های آن با یک برنامه ریزی مدون و حضور فعال، بتوانیم مفاهیم و ارزش های اسلامی، خاصه فرهنگ نورانی نماز، اعم از فلسفه و آثار و برکات، کارکردها، جایگاه و اهمیت و ضرورت این فریضه عظما را در سطح گسترده ای تبیین کنیم.

وی ادامه داد: حضور فعال و به هنگام در عرصه تبلیغ و ترویج باورها و توسعه و گسترش فرهنگ دینی و همچنین اشاعه صحیح فرهنگ نورانی نماز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مستلزم تمرکز در تصمیم گیری و جدیت و تلاش مجاهدانه در اجرا و هماهنگی میان بخش های مختلف به منظور حمایت از فعالان و موثران در این حوزه است.

دریس گفت: گسترش و توسعه فزاینده فضای مجازی باعث ظهور مجموعه گسترده ای از مباحث مرتبط با آن شده است که طیف وسیعی از حوزه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری با هدف تغییر در سبک زندگی را شامل می شود.

حضور ۴۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران

وی گفت: سبک زندگی انسان غرق در شبکه های مجازی با نسل پیش از خود تفاوت های اساسی دارد و تامین کنندگان خوراک فکری در شبکه های اجتماعی می توانند بر آینده ملل و نحل جهان مسلط شوند.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز عنوان کرد: سال هاست که تعابیری مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از واژگان پرکاربرد بوده است که در سال های گذشته در قالب شبکه های ماهواره ای، فیلم های هالیوودی و بالیوودی و ... مصداق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: حال با ظهور فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بستری فراهم شده است که دشمنان به راحتی هرچه تمام تر با اشراف بر این فضا ایدئولوژی و پارادایم فکری و فرهنگی مورد نظر خود را به خورد جوامع هدف می دهند.

دریس بیان کرد: طبق آمارها در حال حاضر حدود ۴۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران داریم که از این حیث رتبه سیزدهم در دنیا و بالاتر از کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و کره جنوبی قرار داریم.

«نماز و فضای مجازی» عنوان بیست و ششمین اجلاس نماز

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور گفت: لذا با توجه به مخاطبین بسیار زیاد فضای مجازی در کشورمان، سالم سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی خاصه در حوزه های بینشی و بصیرتی، ترویج هنجارها، ارزش ها و نگرش ها و ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی - ایرانی در این فضا و مقابله موثر با تهاجم همه جانبه فرهنگی، عنوان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» در سال جاری انتخاب و مقرر شد که بر اساس آن در دو حوزه تولید و نشر محتوای غنی، فاخر و کاربردی و تاثیرگذار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

وی در خصوص هدف ستاد اقامه نماز از انتخاب این عنوان گفت: هدف ما از عنوان گذاری اجلاس سراسری امسال حضور آگاهانه، عالمانه، مسئولانه و هوشمندانه در فضای مجازی و بسترسازی برای استفاده از تواناییها و استعدادهای سرشار نوجوانان و جوانان غیور، مومن و متدین کشور است که سعی می شود با سیاست گذاری صحیح و اقدامات سنجیده و بدون از دست دادن زمان از حالت انفعال خارج و با حضور فعال و تاثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب در راستای تحقق اهداف عالی ستاد اقامه نماز کشور حرکت کنیم.

به گفته دریس مواجه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در سطح ملی وجهانی برای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدات، آوزش عمومی و فرهنگ سازی برای ارتقاء سواد رسانه ای نمازیاوران و دیگر گروه های هدف و هوشیار سازی مخاطبان در مورد مخاطرات فضای مجازی و افزایش انگیزه در مردم و بسیج عمومی آنان برای مقابله با مخاطرات آن در زندگی فردی و اجتماعی  و ایجاد گفتمان سازی و استفاده حداکثری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منظور ارتباط و همکاری و سیع و هدفمند با ملت ها خصوصا ملل مسلمان در جهت ترویج و تبلیغ نماز  را از دیگراهداف این اقدام عنوان کرد.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز عنوان کرد: استفاده حداکثری از نیروها و تشکل های مردمی حزب اللهی برای استفاده از فرصت ها در یک فضای رقابتی و مقابله با تهدیدات از دیگر اهداف شورای سیاستگذاری در ستاد اقامه نماز می باشد.

تشریح جزییات فراخوان اجلاس سراسری نماز

وی در توضیح فراخوان اجلاس  و نحوه ارسال آثار به این اجلاس گفت: محورها و موضوعات  شامل تولید محتوای نمازی برگرفته از آیات و روایات) آثار نمایشی، طرح های گرافیکی، پادکست های صوتی، استیکرهای نمازی)، تولید نرم افزار های تلفن همراه و رایانه ای) بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی، چند رسانه ای)، توزیع و نشر محتواهای نمازی) شبکه سازی موضوع نماز در شبکه های اجتماعی در بین اشخاص حقیقی و حقوقی، نشر محتواهای نمازی از طریق ساخت وب سایت های تخصصی نماز، ایجاد کانال ها و گروه های تخصصی نماز در نرم افزارهای پیام رسان تلفن همراه، اشتراک گذاری و باز نشر محتوای نمازی در وبگاه ها و شبکه های اجتماعی تحت وب و نرم افزار های تعاملی تلفن همراه) و ایده ها و تجربیات مؤفق نمازی است.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور مهلت ثبت نام و شرکت در فراخوان را  تا پانزدهم آبان ماه سالجاری دانست و گفت: افراد می توانند برای ثبت نام و ارسال آثار از طریق سامانه www.namazportal.irاقدام کنند.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز زمان اعلام نتایج   را دهم آذر ماه ۱۳۹۶ و از طریق سایت ستاد اقامه نماز ذکر کرد و افزود: به آثار برگزیده رتبه های اول تا سوم در هر موضوع از محورهای فراخوان، هدایای نقدی به همراه لوح تقدیر تقدیم خواهد شد.

کد خبر 4055241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha