۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳

رئیس خانه احزاب ایران:

تحزب در کشور کمرنگ است

تحزب در کشور کمرنگ است

ساری - رئیس خانه احزاب ایران گفت: تحزب در کشور کمرنگ است و مسئولان به احزاب اعتقادی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرتعلی حشمتیان پیش از ظهر پنجشنبه در نشست احزاب و گروههای سیاسی مازندران ضمن تقدیر از وزارت کشور در برگزاری انتخابات سالم با اشاره به راه اندازی ۹ خانه احزاب در کشور گفت: اولین خانه احزاب در مشهد مقدس و ششمین در مازندران راه اندازی شد و سه استان دیگر نیز تا پایان شهریورماه صاحب دفتر خانه احزاب می شوند.

 وی بی توجهی به احزاب را به کم توجهی به مردم دانست و گفت: احزاب منتخبان مردم به شمار می روند زیرا مردم مسئولان نظام را انتخاب می کنند اما تحزب در کشور کمرنگ است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات سالم و پرشور در کشور گفت: همه جریان ها و احزاب سیاسی انتخابات اخیر را در کشور تایید کردند و مشکلی ایجاد نشده است.

حشمتیان با اشاره به اینکه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به حزب اعتقاد دارند تصریح کرد: سران قوا نیز به حزب در کشور اعتقاد دارند ولی در مجموع تحزب در کشور کمرنگ است و مسئولان دیگر به احزاب کم توجه هستند.

رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه دولت قبلی به احزاب بی توجه بوده است گفت: این درحالی است که اکنون ۲۴۷ حزب دارای مجوز هستیم که ۸۲ حزب استانی و بقیه ملی است.

وی خواهان تهیه لایحه و طرح احزاب شد و گفت: احزاب باید حق رای  داشته باشند و تعداد نمایندگان احزاب ملی باید به دو نفر افزایش یابد.

حشمتیان، خواهان توجه به یارانه احزاب شد و گفت: احزاب نباید دولتی شوند اما در عین حال باید یارانه مناسب به آنان تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه خانه احزاب سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین دارد گفت: احزاب ضربه گیر نظام هستند و درصورت توجه به احزاب به نظام ضربه وارد نمی شود و سبب جلوگیری از مفاسد اقتصادی و اداری می شود.

حشمتیان تصریح کرد: اگر احزاب تقویت شوند دیگر نمایندگان مسئولان از زندان سر درنخواهند آورد و احزاب پاسخگو خواهند بود.

کد خبر 4055291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha