۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۴۷

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد:

آبرسانی به ۴۰۰ روستای یزد بر اساس نوبت‌بندی انجام می‌شود

آبرسانی به ۴۰۰ روستای یزد بر اساس نوبت‌بندی انجام می‌شود

یزد ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به بحران آب در روستاهای یزد گفت: در حال حاضر آبرسانی به ۴۰۰ روستای استان یزد بر اساس نوبت‌بندی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فاتحی روز پنج‌شنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه روستاهای استان یزد در حال حاضر با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند، اظهار داشت: منابع آبی در بسیاری از روستاها خشک شدن و در برخی دیگر از روستاها این منابع در معرض خشکیدگی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: از مجموع ۷۰۰ روستای دارای سکنه استان یزد، تنها ۶۷ روستا از آب انتقالی استفاده می‌کنند و بقیه روستاها حتی آب شرب خود را از سفره‌های آب زیرزمینی که هم‌اکنون کیفیت آنها با افت شدیدی مواجه شده، تامین می کنند.

فاتحی، مجموع روستاهای استان یزد را هزار و ۲۰۰ روستا اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۷۰۰ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند و آبرسانی به آنها از طریق این شرکت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از روستاهای استان یزد با تانکر آبرسانی می‌شوند و به دلیل بروز مشکلات، همین آبرسانی سیار نیز در برخی روستاها به صورت نوبت‌بندی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد خاطرنشان کرد: در مجموع در استان یزد ۳۳۰ روستا به وسیله تانکر آبرسانی می شوند اما در برخی روستاها که در ایام تابستان جمعیت آنها بیشتر می‌شود، آبرسانی سیار کفاف نمی‌دهد و تلاش شده با نوبت‌بندی، کمبود آب به نحوی مدیریت شود.

وی در مورد منابع آبی روستاهای استان یزد نیز بیان کرد: آب روستاهای استان یزد از طریق ۳۳۳ حلقه چاه، ۱۵ دهانه چشمه و ۴۸ قنات و در مجموع ۴۲۲ منبع آبی تامین می شود.

فاتحی در مورد نیاز آبی روستاهای استان یزد نیز عنوان کرد: در روستاهای استان یزد به هزار و ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه نیاز است و این در حالی است که هم اکنون تنها ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه موجود است.

وی عنوان کرد: بر این اساس در حال حاضر در روستاهای استان یزد در هر ثانیه با کمبود ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه مواجه هستیم.

فاتحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجتمع‌های آبرسانی در اولویت قرار گرفته است، یادآور شد: بودجه خوبی به مجتمع های آبرسانی روستایی تعلق گرفته و تلاش شده با ایجاد تاسیسات آبرسانی ثابت، شبکه پایدار آب در روستاهای استان یزد به ویژه روستاهای پرجمعیت ایجاد کنیم.

کد خبر 4055648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha