۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۵۹

امام جمعه یزد در دیدار با خبرنگاران:

رسانه‌ها روحیه خودباوری و قدرت تعقل را در جوانان افزایش دهند

رسانه‌ها روحیه خودباوری و قدرت تعقل را در جوانان افزایش دهند

یزد ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: رسانه‌ها باید روحیه خودباوری همچنین قدرت تفکر و تعقل را در بین جوانان افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری روز پنج‌شنبه در دیدار با جمعی از خبرنگاران استان یزد به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به کارکردهای رسانه ها اظهار داشت: رسانه ها در افکار عمومی نقش قابل توجهی ایفا می کنند و می توانند تعقل و تفکر را در جامعه ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها نیز در کنار معلمان، اساتید دانشگاه، روحانیون و دیگر اقشار اثرگذار جامعه، قدرت اثرگذاری بسیار بالایی دارند، عنوان کرد: رسانه ها باید روحیه خودباوری را در جامعه و به ویژه در بین جوانان ترویج دهند.

ناصری تصریح کرد: رسانه ها باید مردم را حقیقت خواه و حقیقت یاب بار بیاورند نه اینکه شرایطی فراهم کنند که مردم ساده‌انگار و زودباور باشند و این فرهنگی است که باید از طریق رسانه ها به مردم انتقال پیدا کند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: بسیاری از افراد جامعه به دنبال این هستند که دیگران چه می‌گویند و تحت تاثیر این گفته‌ها و نوشته‌ها قرار می‌گیرند، این موضوع که متاسفانه در بین بسیاری از مسئولان جهان هم وجود دارد، سبب می‌شود با انتشار مطالب نادرست، مشکلات بسیاری در جامعه به وجود آید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه رسانه ها در تامین سلامت روحی، روانی و اخلاقی جامعه نقش بسیار تاثیرگذاری بر عهده دارند، اظهار داشت: رسانه ها باید کاری کنند که قدرت تفکر و تعقل در جوانان افزایش پیدا کند زیرا جوانی که تفکر و تعقل داشته باشد و در برابر هر آنچه به او ارائه می شود، به دنبال تجزیه و تحلیل باشد، دیگر مورد هجمه قرار نمی گیرد.

ناصری خاطرنشان کرد: اگر جوان ما دارای قدرت تشخیص بوده و قدرت تفکر او قوی باشد، آنگاه هجمه هزاران ماهواره و اینترنت و فضای مجازی هم نمی تواند او را تحت تاثیر بیگانگان قرار دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: رسانه ها با ایفای نقش خود به بهترین شکل ممکن، در رشد و ارتقا جامعه اثرگذار باشند و بتوانند نقش خود را در توسعه و پیشرفت جامعه از ابعاد مختلف به ویژه بعد فرهنگی به درستی ایفا کنند.

کد خبر 4055652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha