۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵

فرماندار زابل:

جذب سرمایه گذار راه حل تحقق اقتصاد مقاومتی است

جذب سرمایه گذار راه حل تحقق اقتصاد مقاومتی است

زابل - فرماندار زابل گفت: جذب سرمایه گذاری های کوچک وبزرگ وتقویت اقتصاد داخلی کلید راهبردی اقتصاد مقاومتی است.

هوشنگ ناظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خشکسالی، نرخ بالای بیکاری، مدیریت آب، مهاجرت ها، ریزگردها و اعتیاد از مشکلات عمده منطقه سیستان است.

وی با بیان اینکه مشکلات سیستان به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند، گفت: بخش عمده ای از مشکلات مربوط به بیکاری است و به علت معیوب بودن چرخه اقتصادی ونبود اشتغال جذب سرمایه گذار تنها راه حل این مشکلات است.

ناظری بیان داشت: ایجاد کار و درآمد تنها یک راه دارد و آن ایجاد کارگاه  وفعالیت تولیدی وراه اندازی کارخانه دربخش های مختلف است.

وی در ادامه با اشاره اینکه راه اندازی کارخانه وکارگاه های تولیدی فقط با جذب سرمایه گذار امکان پذیر است، افزود: از مدت ها پیش اقدامات خوبی جهت تولید واشتغال در منطقه سیستان رقم خورده است که راه اندازی کارخانه لوله، معدن آنتیموان سفید آبه، کارخانه کاغذ وسرامیک، کارخانه لاستیک سازی شهر «رامشار» و فعال شدن واحد های مرغداری در سیستان از این جمله است.

ناظری ادامه داد: در خصوص جذب سرمایه گذار اقداماتی انجام شده است که از مدتی قبل غیر از سرمایه گذاران چینی از سایر کشورها از جمله ایتالیا، ترکیه و کره جنوبی نیز به منطقه سیستان سفرهایی انجام شده است.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه زابل تصریح کرد: کانون بحران شن در منطقه سیستان حرکت شن های روان در افغانستان است که این مشکل باید از سرمنشاء آن که ولایت نیمروز است مهار شود.

وی با تأکید بر اینکه برای احیاء تالاب هامون سند چشم انداز ۲۵ ساله تهیه شده است، تصریح کرد: می توانیم با قدرت بگوییم که برای احیاء تالاب هامون دارای سند چشم انداز ۲۵ هستیم که در این سند، تالاب هامون به عنوان تالاب زنده و احیاء شده در منطقه حساس برنامه ریزی شده است.

هوشنگ ناظری بیان داشت: مشکل دیگری که سیستان را تهدید می کند مواد مخدر واعتیاد است که توسط مسئولین عالی کشور برای کنترل آسیب های اجتماعی پیگیری شده است.

کد خبر 4056472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha