۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۹۶ درصد محصولات غذایی خراسان جنوبی دارای نشانگر رنگی تغذیه ای شد

۹۶ درصد محصولات غذایی خراسان جنوبی دارای نشانگر رنگی تغذیه ای شد

بیرجند-معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در سال جاری ۹۶ درصد محصولات غذایی استان دارای نشانگر رنگی تغذیه ای شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری ناصری بعد از ظهر شنبه در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار داشت: خراسان جنوبی به لحاظ مساحت سومین استان پهناور کشور بوده که حدود ۱۰ درصد وسعت کشور را شامل می شود.

وی، تراکم جمعیت در این استان را پنج نفر در هر کیلومتر عنوان کرد و گفت: این رقم در متوسط کشوری ۴۰ نفر در هر کیلومتر بوده که گویای پراکندگی بالای جمعیت در استان است.

کشف ۱۰۱ قلم مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به مرز مشترک استان با کشور افغانستان و شش استان دیگر، بیان داشت: داشتن مرز مشترک با افغانستان هم یک فرصت و هم یک نوع تهدید برای استان محسوب می شود که نیازمند برنامه ریزی و فعالیت بیشتر در حوزه سلامت است.

ناصری از فعالیت ۸۶ داروخانه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر ۴۹ کارخانه فعال، ۳۷ کارخانه تولیدی مشمول شناسه، ۷۵ مرکز عرضه مواد آرایشی و بهداشتی و ۹ شرکت توزیع دارو در استان وجود دارد.

وی با اشاره به انجام ۴۵۵ مورد نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی استان،  در سال جاری بالغ بر ۹۶ مورد پروانه بهداشتی غذا در استان صادر شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین از صدور ۱۹ پروانه داروخانه در این مدت خبر داد و تفزود:  در این بازه زمانی بالغ بر سه هزار و ۸۹۶ مورد آزمایشگاه کنترل مواد غذایی در استان انجام شده است.

ناصری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۰۱ قلم مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق از مراکز مجاز عرضه کشف و ضبط شده است، بیان کرد: همچنین در این مدت بالغ بر  ۳۷ مورد بازرسی میدانی از مراکز مجاز مواد آرایشی و بهداشتی انجام شده است.

راه اندازی روش های جدید برای تشخیص آلاینده های فراوده های غذایی

وی به اجرای طرح نشانگرهای رنگی تغذیه ای محصولات غذایی در استان اشاره کرد و گفت: نشانگر تغذیه ای به عنوان یکی از برنامه ای سلامت محور سازمان غذا و دارو با این هدف نصب می شود تا مصرف کننده محصول متوجه شود که فرآورده خریداری شده از نظر میزان نمک، شکر، چربی و اسیدهای پرب ترانس در چه وضعیتی قرار دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: در سال جاری ۹۶ درصد محصولات غذایی استان دارای نشانگر رنگی تغذیه ای شده اند.

ناصری، هولدینگ دارویی، راه اندازی آزمایشگاه دارو، تفویض اختیار پروانه ساخت، راه اندازی روش های جدید برای تشخیص آلاینده ها و تقلبات در فراوده های غذایی، آرایشی و بهداشتی و تکمیل و تجهیز آزمایشگاه سم شناسی و آنالیز دستگاهی را از برنامه های توسعه ای معاونت غذا و دارو عنوان کرد.

کد خبر 4057026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha