۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

استان کرمانشاه امکان صادرات هزار تن گوساله پرواری را دارد

استان کرمانشاه امکان صادرات هزار تن گوساله پرواری را دارد

کرمانشاه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های دامپروری استان گفت: در استان امکان صادرات هزار تن گوساله پرواری را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی عصر امروز شنبه در نشست معرفی فرصت‌های اقتصادی کشور روسیه و استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه ۹۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و دو برابر میانگین کشور، بارندگی داریم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، افزود: تولیدات کشاورزی ما سالانه چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن و عمدتا گندم است.

وجود ۱۲۰۰ گونه گیاه دارویی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان کرمانشاه را  هزار و ۸۳۴ هکتار اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۲۰۰ گونه گیاهان دارویی در استان داریم.

وی اسب نژاد کرد و گوسفند سنجابی را دو مزیت برای استان کرمانشاه دانست و گفت: تولیدات دامی ما در استان سالانه ۴۴۲ هزار تن است اما ۶ هزار تن گوشت قرمز مازاد بر نیاز استان تولید داریم.

شهبازی بیان کرد: در حوزه شیلات، استان کرمانشاه رتبه پنجم کشور را در میان استان‌های غیر ساحلی در تولید ماهی سردابی دارد. همچنین استان کرمانشاه رتبه اول را در تولید ماهیان گرمابی با تولید سالانه ۱۴ هزار و ۳۸۰ تن دارد.

صدور مجوز احداث ۲۶۰ هکتار گلخانه در استان کرمانشاه

وی اظهار کرد: ۲۵۶ واحد صنایع تبدیلی در استان داریم که می‌توانند یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از محصولات استان را فرآوری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه تنها ۴۰ هکتار گلخانه داریم که اندک است اما تاکنون مجوز ۲۶۰ هکتار برای احداث گلخانه را صادر کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار رأس گوساله پرواری برای صادرت داریم، گفت: تا میزان هزار تن امکان صادرات گوساله پرواری داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  تاکید کرد: در بحث واردات گوسفند نژاد رومانوف نیاز به واردات این نژاد از گوسفند و اسپرم منجمد و دام زنده آن را داریم.

کد خبر 4057053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha