۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۸

رئیس اداره گار شهرستان ساری:

حفاری‌های غیرمجاز موجب ۱۲۲ مورد آسیب به لوله‌ گاز در ساری شد

حفاری‌های غیرمجاز موجب ۱۲۲ مورد آسیب به لوله‌ گاز در ساری شد

ساری- رئیس اداره گار شهرستان ساری گفت: در سال ۹۵ حدود ۱۲۲ مورد حفاری غیرمجاز و برخورد به لوله‌های گاز داشته‌ایم که بارها گاز مردم قطع و لوله‌ها زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدپور ظهر یک شنبه در جلسه شورای ادارای شهرستان ساری با بیان اینکه این اداره دارای دو ناحیه و دو شهر است، افزود: علاوه بر ۳۲ ایستگاه موجود، ۴ ایستگاه CPS و ۲ ایستگاه ترکیبی در این ناحیه وجود دارد.

احمدپور با بیان اینکه لوله‌های گاز ما فلزی هستند، افزود: این لوله‌ها در مقابل عوامل خورنده دچار زنگ‌زدگی و آسیب می‌شوند که برای حفاظت از آنها ایستگاه‌های CPS نصب شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرای همچون شهرداری و اداره اوقاف هنگام حفاری از اداره گار استعلام نگرفته و این کار را بدون هماهنگی انجام می‌دهند، افزود: در این حفاری‌ها برخوردهایی با لوله‌های گاز اتفاق افتاده و لوله‌ها دچار آسیب می‌شوند، اما دستگاه‌ها بدون اطلاع رسانی، خاک‌ریزی و پر می‌کنند.

احمدپور با اشاره به اینکه ایستگاه‌های CPS برای حفاظت از لوله‌های زخمی نصب شده‌اند، افزود: اگر تعداد لوله‌های زخمی گاز زیاد شود، ایستگاه نمی‌تواند پاسخگو باشد و از این‌رو نیاز به همکاری ادارات در این زمینه وجود دارد.

رئیس اداره گار شهرستان ساری تعداد روستاهای گازدار این شهرستان را ۲۴۴ برشمرد و افزود: تا پایان سال ۹۷ تعداد ۱۹۴ روستا در بخش چهاردانگه و دودانگه به این تعداد اضافه خواهد شد.

کد خبر 4057782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha