۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵

مدیرکل گمرک استان یزد:

تشریفات گمرکی یزد الکترونیکی انجام می شود

تشریفات گمرکی یزد الکترونیکی انجام می شود

یزد- مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به راه اندازی سامانه جامع گمرکی در یزد، از انجام همه امور گمرکی و ورود و خروج کالا از گمرک این استان به صورت الکترونیکی خبر داد.

مهرداد پیرحیاتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: راه اندازی این سامانه، حضور صادرکنندگان کالا در محل گمرک را به صفر رسانده زیرا انجام تشریفات گمرکی نیاز به حضور در محل ندارد و تمام مراحل به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه به صورت شبانه روزی پاسخگوی صادرکنندگان خواهد بود، عنوان کرد: هر صادرکننده در طول شبانه روز با تکمیل فرم اظهارنامه صادراتی می تواند نسبت به صادرات خود اقدام و تمامی مراحل را به صورت مکانیزه دنبال کند.

مدیرکل گمرک استان یزد از دیگر ویژگی های این طرح را عدم نیاز به ورود کالاها به گمرک مبدا برشمرد و بیان داشت: با استفاده از این سامانه دیگر نیازی نیست تا برای ارزیابی کالای اظهار شده در زمینه صادرات، ابتدا در گمرک باراندازی شود و پس از ارزیابی به مرزهای خروجی برود بلکه به طور مستقیم، کالای صادراتی به مرزهای خروجی هدایت می شود.

وی همچنین از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را سطح بندی محموله های صادراتی دانست و عنوان کرد: گمرک تسهیلات جدیدی را برای تسهیل تشریفات گمرکی و بهبود فضای کسب و کار برای صادرکنندگان در نظر گرفته است که به این ترتیب محموله اظهارنامه های صادراتی با کنترل سطح یک (سبز) و دو (زرد) می توانند به مرز خروجی بروند که روند توزین نیز تغییر یافته است.

پیرحیاتی عنوان کرد: بر اساس اجرای این طرح، فرآیند توزین در گمرک مبدا نیز حذف شده و کالای صادراتی پس از بارگیری مستقیم به سمت مرز خروجی خواهد رفت.

کد خبر 4058037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha