۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۸

امام جمعه یزد:

عقاید شیعه در مورد واقعه غدیر به صورت ویژه برای جوانان بازگو شود

عقاید شیعه در مورد واقعه غدیر به صورت ویژه برای جوانان بازگو شود

یزد ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: عقاید شیعیان در مورد واقعه غدیر باید به صورت ویژه برای جوانان بازگو شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در نشست بنیاد غدیر استان یزد با تاکید بر لزوم تبیین واقعه غدیرخم اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه درک درستی از واقعه غدیر ندارند و به نظر می رسد برای تبیین این واقعه عظیم باید یک حرکت علمی و پژوهشی جدی انجام شود.

وی با اشاره به برنامه هایی که توسط دستگاه‌های مختلف برای ایام عید غدیر تدارک دیده شده است، افزود: برای اجرای این برنامه ها باید همه ابعاد مدنظر قرار گیرد.

ناصری بر لزوم تدبیر و فراهم کردن تمهیدات لازم برای برگزاری این جشن‌ها و برنامه ها تاکید کرد و بیان داشت: همه موارد از جمله دسترسی به برنامه ها برای عموم مردم، پیش بینی پارکینگ و .... مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در صورتی که قرار است برنامه جشن‌های این ایام در پارک‌ها برگزار شود، بهتر است برنامه‌ها در چند شب انجام شود تا تعداد بیشتری از مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در طول سال‌های قبل نسبت به برنامه‌های فرهنگی و دینی توجه خوبی داشته است، گفت: در ارتباط با این ایام باید بدون اینکه حساسیتی برای کسی ایجاد شود، واقعیت و عقیده‌ای که شیعه در ارتباط با غدیر و ولایت حضرت امام علی(ع) دارد را برای مردم به ویژه جوانان بیان کنیم.

ناصری تصریح کرد: نهج‌البلاغه، خصوصیات امیرالمومنین(ع)، صفات و ویژگی‌ها و فضائل آن حضرت از جمله مواردی است که باید در تمام استان به صورت ویژه برای جوانان تشریح شود.

وی با تاکید بر اینکه ولایت امیرالمومنین(ع) به دور از اجتهاد شخصی است و تمام اعتقاد شیعه بر اساس قرآن کریم و روایات پیامبر(ص) است، عنوان کرد: بیان این اعتقاد به جامعه ضروری است و باید جوانان را با این موارد بیش از پیش آشنا کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه متاسفانه نسبت به حدیث ثقلین به درستی فعالیت فرهنگی و تبیینی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم تمام مسلمانان را به رعایت دستورات نبی مکرم اسلام سفارش اکید کرده و این حدیث هم یکی از مهمترین دستورات پیامبر (ص) است که باید همه نسبت به عمل آن توجه داشته باشیم.

کد خبر 4058112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha