۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۳۶

استاندار خراسان رضوی:

راه اندازی رادار هواشناسی یکی از نیازهای مهم خراسان رضوی است

راه اندازی رادار هواشناسی یکی از نیازهای مهم خراسان رضوی است

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از مهم ترین نیازهای خراسان رضوی برای جلوگیری از حوادث طبیعی مانند سیل راه اندازی رادار هواشناسی در این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان عصر یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد با اشاره به سیل اخیر شهرستان‌های استان اظهار کرد: این حادثه با همکاری تمام دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران‌ به خوبی مهار و کنترل شد و از خسارات بیشتر جلوگیری به عمل آمد. 

وی افزود: برای اسکان موقت و تغذیه مناطق سیل زده تدابیر مناسبی وضع شده و دستگاه‌های مسئول نقاط آسیب دیده را شناسایی کرده‌اند. 

استاندار خراسان رضوی با تاکید به اینکه بزرگترین آسیب این سیل به بخش کشاورزی وارد شده است تصریح کرد: حدود ۳۵ درصد مناطق خراسان رضوی سیل خیز است و باید طرحی را برای  مدیریت سیلاب‌ها داشته باشیم تا به جای تهدید علیه جان و مال مردم، آسیب‌ها را به نحو درست مدیریت کنیم. 

وی با اشاره به سرمای سال گذشته و خسارات وارده ادامه داد: سرمای بی سابقه پاییز سال گذشته باعث ایجاد خسارت برای کشاورزان شد که لازم است بیمه محصولات کشاورزی به جدیت دنبال شود. 

رشیدیان با بیان اینکه ۱۳۰ نقطه پرتصادف در خراسان رضوی داریم گفت: اگر سازمان‌های بیمه با دستگاه‌های دولتی همکاری کنند علاوه بر اینکه در جهت سودآودی بیمه‌ها خواهد بود به کاهش صدمات ناشی از حوادث نیز منجر می‌شود. 

وی با بیان اینکه سالانه ۲۷ میلیون زائر داخلی و خارجی به مشهد وارد می‌شوند گفت: امکانات لازم برای زائران باید به بهترین شکل باید فراهم‌شود که راه‌اندازی رادار هواشناسی در خراسان رصوی یکی از این اقدامات است.

کد خبر 4058254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha