۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷

مسئول عملیات حج فرودگاه های کشور:

عملیات حج در فرودگاه ها با کمترین مشکل انجام می شود

عملیات حج در فرودگاه ها با کمترین مشکل انجام می شود

مسئول عملیات حج فرودگاه های کشور گفت: عملیات حج در فرودگاه ها با وجود هماهنگی با ارگان های مختلف با کمترین مشکل در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود رضوی مسئول عملیات حج فرودگاه های کشور در مصاحبه با برنامه «با کاروان حج» رادیو گفت و گو درباره فرودگاه هایی که عملیات حج در آن ها انجام می شود اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ فرودگاه در سراسر کشور حجاج را به سرزمین وحی منتقل می کنند. هر فرودگاه حجاج چند استان را پوشش می دهد. فرودگاه امام خمینی (ره) تا این لحظه بیشترین پروازها را داشته است. از آغاز عملیات ۱۲۴ پرواز حجاج را از ایران به مدینه و جده انتقال داده است. این پروازها از خطوط هوایی ایران و عربستان انجام شده است. شرکت هوایی عربستان مسئولیت جا به جایی ۲۵ درصد از حجاج را بر عهده دارد.

رضوی افزود: حج امسال با یک سال وقفه انجام می شود. از اواخر فروردین که اعزام حجاج به سرزمین وحی قطعی شد، شرکت فرودگاه های کشور به سرعت مسئولان عملیات حج فرودگاه ها را انتخاب کرد و بیش از ۱۰۰ جلسه داخلی و بین المللی برگزار شد. تا کنون هماهنگی های بسیار خوبی میان ارگان ها و شرکت های هواپیمایی انجام شده است و پروازها با کمترین مشکل انجام می شود.

او ادامه داد: برای پیشبرد عملیات در دو سطح آمادگی هایی ایجاد شده است، آمادگی فرودگاهی و آمادگی ستادی. در بخش ستادی بیش از ۱۰ جلسه برای هماهنگی میان ارگان ها با سازمان حج و زیارت انجام  شده است. در بخش آمادگی فرودگاه ها نیز دستورالعمل های مختلفی برای فرودگاه ها ابلاغ شده است از جمله ارائه خدمات شایسته به حجاج، رعایت شئونات حجاج و همراهان، تکریم حجاج و ...

مسئول عملیات حج فرودگاه های کشور تصریح کرد: حجاج باید در فرودگاه به مسائل ایمنی و بهداشتی توجه داشته باشند و از به همراه داشتن لوازم ممنوعه پرهیز کنند تا در فرودگاه ایران و عربستان دچار مشکل نشوند.

رضوی درباره میزان باری که هر زائر می تواند حمل کند خاطر نشان  کرد: هر زائر می تواند ۳۰ کیلوگرم بار را وارد کشور کند. بیشتر از این میزان با جریمه همراه خواهد بود. ضمن این که چمدان های حجاج در زمان اعزام به عربستان ۲ روز جلوتر به مقصد ارسال می شود و در زمان بازگشت به ایران ۲ روز دیرتر به دست حجاج می رسد.

کد خبر 4058598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha