۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲

در گفت و گوی مهر با مقام سوم مسابقات بدمینتون کشوری عنوان شد؛

کمبود سالن های تخصصی عمده دغدغه ورزشکاران بدمینتون باز است

کمبود سالن های تخصصی عمده دغدغه ورزشکاران بدمینتون باز است

تبریز – دارنده مقام سوم مسابقات بدمینتون کشوری از آذربایجان شرقی کمبود سالن های تخصصی تمرین و مسابقات را عمده دغدغه ورزشکاران بدمینتون باز عنوان کرد.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها - اعظم نعیمی: والدین نقش بسیار مهمی در استعدادیابی و تشویق کودکان به فعالیت های علمی،ورزشی و هنری ایفا می کنند به طوری که تشویق و حمایت معنوی والدین از کودک می تواند باعث شکوفایی استعداد فرزندشان و افزایش حضورش در فعالیت های علمی فرهنگی و اجتماعی شود.

والدین باید فرصتی ایجاد کنند تا فرزندشان در رشته مورد مورد علاقه ی خود فعالیت کند و حامی و پشتیبان فرزندان خود باشند.

 سارینا شامیزاده نونهال آذری که مقام سوم مسابقات بدمینتون کشوری را به خود اختصاص داده است یکی از این فرزندانی هست که ابتدا توسط خانواده و سپس مرییان ورزشی استعدادش در زمینه ورزش بدمینتون شناسایی و شکوفا شده است و گفت و گوی وی با خبرنگار مهر را در ذیل می خوانید.

*  لطفا ما را خود و سابقه ورزشی تان آشنا کنید.

سارینا شامیزاده تنها فرزند خانواده متولد و سال۱۳۸۴ هستم و از طریق هیئت استعداد یابی بدمینتون آذربایجان شرقی در سال ۹۲ در سن هشت سالگی  و با گذراندن مراحل تست و ارزیابی به این رشته انتخاب شدم و تمرینات خودم را زیر نظر مربیان استعداد یاب در آکادمی بین المللی بدمینتون تبریز ادامه دادم.

* چگونه به این ورزش علاقمند شدید؟

از قبل این رشته را دوست داشتم و بعد از انتخاب توسط استعداد یابی تلاش کردم خودم را به سطح مسابقات و عالی در رده سنی خودم برسانم.

* نگاه خانواده شما به ورزش و بخصوص ورزش بدمینتون چگونه است؟

خانواده من همیشه مرا به ورزش کردن تشویق میکنند و بزرگترین حامی من در این رشته و حتی تحصیلم بوده اند و از همینجا سپاس گذار زحماتشان هستم.

* چه افتخاراتی را تا کنون در ورزش بدمینتون کسب کرده اید؟

مقام سوم انفرادی در مسابقات قهرمانی کشور، مقام سوم تیمی در مسابقات کشوری مدارس  و مقام اول نونهالان استان، مقام سوم زیر ۱۸ سال جام فجر سال ۹۵ را کسب کرده ام.

* کدامیک از مربیان تان در رشد شما نقش موثرتری داشتند؟

تمام مربیان بنده زحمات زیادی کشیده اند و از تمام زحماتشان به ویژه خانم ها دکتر  علیاری، حاتم لویی، الهوردی، رهنما و آقایان پاک نهاد، ربوی و دیگر بزرگواران هیئت بدمینتون و آکادمی بدمینتون آذربایجان شرقی نهایت تشکر و قدردانی را دارم که در مسیر دستیابی به موفقیت ها همواره همراه و پشتیبان من بوده اند.

* کمی درمورد سبک بازی خود بگویید؟ تکنیک، تاکتیک و امادگی جسمانی را چگونه الویت بندی می کنید؟

با توجه به اموزش های مربیان و استفاده از فیلمهای آموزشی سبک بازی اسیای شرقی را میپسندم چون هم سرعتی و هم نیاز به فکر بازی دارد.

در این رشته فکر بازی و تکنیک و تاکتیک خیلی مهم هست چون انفرادی بوده و نتیجه بازی مهم هست وآمادگی جسمانی باید در حد عالی باشد چون یک بازی سرعتی و پرجنب و جوش است.

*  در ادامه سال جاری و سال آینده در چه مسابقاتی شرکت خواهید کرد؟

در سال جاری مسابقات قهرمانی کشوری تیمی را پیش رو داریم و در حال حاضر در اردوی تدارکاتی که به همین منظور در تهران برگزار شده شرکت کرده ام.

* توصیه شما به علاقمندان به این ورزش چیست؟

ورزش بدمینتون جز سالمترین و مفرح ترین ورزشها میباشد و برای داشتن جسم و فکری سالم و سرحال بهترین گزینه هست. علاقه مندان به این رشته میتوانند  هم بصورت تفریحی و هم بصورت حرفه ای این رشته رو ادامه بدهند. برای حرفه ای بازی کردن در این رشته باید بدانند که تمرینات مداوم و آمادگی جسمانی عالی کلیدهای موفقیت آنها میتواند باشد.

* جالبترین بازی که تا کنون دیده اید؟  

بازی لین دان و لی چونگ وی جالبترین بازی بدمینتونی بوده که تا کنون دیده ام.

* بازیکن مورد علاقه مرد و زن جهانی و بازیکن مورد علاقه مرد و زن ایرانی در رشته بدمینتون از نظر شما کدام بازیکنان هستند؟

از بازیکنان خارجی آقایان  لی چونگ وی، چن لانگ، لین دان، ویکتور اکسلسن، از بازیکنان خارجی خانم ها کارولینا مارین، سانیا نهوال و از بازیکنان ایرانی ثریا اقایی، ثمین عابد خجسته و سروش اسکندری از بهترین بدمینتون بازانی هستند که به آنها علاقه دارم.

* در این ورزش با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

کمبود سالنهای تخصصی در شهرها، عدم مدیریت و ارزش دادن به قهرمانان این رشته در رده های مختلف سنی و سطوح مختلف مسابقات، گران بودن وسایل ورزشی این رشته مانند راکت و توپ و نبودن حمایت کننده های مختلف بخشی از دغدغه هایی هستند که افراد فعال در این رشته ورزشی با آنها روبرو هستند.

*  برنامه آینده شما در ورزش بدمیتون چه دورنمایی را در برمی گیرد؟

حضور در تیم ملی و مسابقات برون مرزی و مدال آوری برای کشور و خانواده ام از اهدافم برای سال های پیش رو محسوب می شوند.

* و سخن آخر؟

از خدای مهربان سپاس گذارم که همواره مرا در رسیدن به اهدافمم یاری کرده است و در این راه خانواده سخت کوشم لحظه ای مرا تنها نگذاشته است و امیدوارم بتوانم در اینده ای نه چندان دور زحمات انها را جبران کنم.

کد خبر 4058737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha