۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱

امام جمعه ایلام:

عشایر ایلام در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی پیشتاز هستند

عشایر ایلام در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی پیشتاز هستند

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: عشایر ایلام در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی پیشتاز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز دوشنبه در اولین همایش تجلیل و تکریم شبانان و گله داران عشایر استان ایلام اظهار کرد: شهادت شهید حججی عزت از دست رفته ایران توسط حرکت مزبوحانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سبقت گرفتن برای عکس گرفتن با یک زن غربی و سردادن شعار زنده باد اروپا در صحن مجلس را به کشور برگرداند.

وی با تقبیح حرکت نمایندگان مجلس افزود: رئیس جمهور آمریکا از صلابت و جسارت و تهدیدهای کوبنده دولتمردان و رئیس جمهوری کره شمالی احساس عجز و عقب نشینی دارد در حالیکه زبان دیپلماسی کشور ما بیمار و شعاری است.

لطفی یادآور شد: وجود جوانان پاکباخته ای چون شهید حججی علاوه بر اینکه انقلاب و نظام را در برابر توطئه ها بیمه کرد و امنیت را از اسرائیل و حامیانش گرفته است و شکست های رژیم صهیونیستی از جوانان حزب الله لبنان بیانگر برکات حضور   انقلاب اسلامی در بین حزب الله است.

وی با اشاره به همایش تکریم عشایر و دامداران گفت: عشایر استان ایلام دیروز در صحنه انقلاب و دفاع مقدس حضوری خودجوش و موثر برای دفاع از مرزهای استان و کشور در برابر تهاجم رژیم صدام داشتند و امروز نیز با کمترین امکانات و با وجود مشکلات و سختی اما در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی پیشتاز خط مقدم  تولید هستند.

لطفی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، مقاوم سازی اقتصادی و تکیه به منابع و ظرفیت های داخلی توسط دولت جدید است، تاکید کرد:  توجه و حمایت از  دامداران و عشایر به عنوان قطب اصلی تولید عمده مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع می سازد.

وی گفت: نباید هجوم مشکلات و کمبودها جامعه مولد عشایر را که با کمترین امکانات تولیدات کمی و کیفی دامی و فرآورده های دامی آنها بخشی از نیاز کشور را تامین می کند مجبور به مهاجرت و کوچ به حاشیه شهرها نشوند.

کد خبر 4058777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha