۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۵۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خبر داد:

مدارس غیرایمن و معیشت معلمان مهمترین دغدغه‌های آموزش‌وپرورش یزد

مدارس غیرایمن و معیشت معلمان مهمترین دغدغه‌های آموزش‌وپرورش یزد

یزد ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به مهمترین دغدغه های آموزش و پرورش یزد گفت: مدارس غیرایمن و معیشت معلمان مهمترین دغدغه های آموزش و پرورش یزد است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شیرزاد در نشستی خبری در مجتمع فرهنگیان یزد با اشاره به مهمترین چالش ها و دغدغه های آموزش و پرورش یزد اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه ها، وجود فضای غیرایمن در برخی از مدارس یزد است که این وضعیت به هیچ وجه شایسته دانش آموزان این استان نیست.

وی، دغدغه و چالش بعدی در آموزش و پرورش یزد را وضعیت معیشت معلمان دانست و افزود: مهمترین دغدغه ما بهبود وضعیت معیشت معلمان همچنین بیمه تکمیلی آنها است.

تحصیل بیش از ۲۳۸ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس یزد

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار دانش آموزان استان یزد بیان کرد: امسال ۲۳۸ هزار و ۳۱۹ دانش آموز در ۱۰ هزار و ۶۹ کلاس درس و ۳ هزار مدرسه در سطح استان سال تحصیلی ۹۷ ـ ۹۶ را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه ۷۹ درصد مدارس استان یزد شهری و ۲۱ درصد روستایی است، عنوان کرد: ۹۱ درصد دانش آموزان استان یزد شهری و تنها ۹ درصد آنها روستایی هستند.

رشد ۵.۸ درصدی جمعیت دانش آموزی استان یزد نسبت به سال گذشته

وی، رشد جمعیت دانش آموزی در استان یزد را در سال جاری ۵.۸ درصد نسبت به سال گذشته اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون ۷۵ درصد ثبت نام ها در مدارس انجام شده است و ۱۳ درصد از جمعیت دانش آموزی استان یزد در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند.

شیرزاد با اشاره به افتخارات دانش آموزان یزدی در مسابقات و المپیادهای مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی ادامه داد: میزان موفقیت های دانش آموزان یزدی امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته و مدالهای متعددی نیز در این زمینه کسب شده اما امیدواریم شاهد درخشش بیشتر دانش آموزان در این رقابت ها و کسب مدالهای رنگارنگ بیشتری باشیم.

خیران ۲۱ مدرسه تحویل آموزش و پرورش یزد دادند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در مورد مدرسه سازی های انجام شده در استان یزد به رغم مشکلات مالی و اعتباری دولت و کمبود منابع اظهار داشت: خیران حضوری بسیار موثر در این عرصه داشته اند و امسال ۲۱ مدرسه توسط آنها به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش برای راه اندازی پارلمان معلمان در یزد خبر داد و گفت: برای اداره بهتر مدارس و آموزش و پرورش باید از نظرات معلمان و فرهنگیان به خوبی بهره مند شویم.

احداث ۲۸۸ واحد آپارتمان برای معلمان فاقد مسکن یزدی

شیرزاد در مورد معلمان فاقد مسکن استان یزد نیز اظهار داشت: ۲۸۸ واحد آپارتمان برای معلمان فاقد مسکن در یزد احداث شد که تاکنون ۲۲۰ واحد آن واگذار شده است و افراد واجد شرایط ثبت نام کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد دانش آموزان اتباع خارجی در یزد اظهار داشت: هفت درصد دانش آموزان استان یزد را اتباع خارجی به ویژه افغانستانی ها تشکیل می دهند که این میزان شامل بیش از ۱۰ هزار نفر است.

امکان تحصیل برای اتباع خارجی و ایرانیان فاقد شناسنامه در یزد فراهم است

وی تصریح کرد: اتباع خارجی یا ایرانی که شناسنامه ندارند نیز می توانند تحصیل کنند که برای تحقق این امر، افراد فاقد شناسنامه خارجی باید برای دریافت اوراق هویت به دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی و ایرانی های فاقد شناسنامه نیز به فرمانداری ها مراجعه کنند.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات عدیده ای که در مسیر اداره مدارس استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: برای اداره مدارس نیاز به کمک و مشارکت مردم داریم زیرا اگر کمک مردم نباشد به طور قطع مدارس به شایستگی اداره نخواهند شد.

در این نشست پایدار معاون آموزش استثنایی، ارجمندی رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو یزد، ایمانی مدیر کلینیک فرهنگیان یزد، رادمنش معاون آموزش ابتدایی، زارع معاون آموزش متوسطه، دهقان معاون تربیت بدنی، رادمنش رئیس هیئت مدیره مجمع خیران استان یزد، عارفی مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد، خواجه رضایی مدیرعامل انجمن خیران مدرسه ساز استان یزد، صابری رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، امین الرعایا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد و جمعی دیگر از مدیران و معاونان آموزش و پرورش یزد حضور داشتند و به سئوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخ دادند.

کد خبر 4059323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha