۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲

مدیر جهادکشاورزی نیشابور خبر داد؛

پیش بینی تولید ۱۲۰ تن عسل در شهرستان نیشابور

پیش بینی تولید ۱۲۰ تن عسل در شهرستان نیشابور

نیشابور - مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: پیش بینی می کنیم در سال ۹۶ بیش از ۱۲۰ تن عسل در این شهرستان تولید شود.

محمدعلی فرهمندصبح سه شنبه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان نیشابور به سبب داشتن  مناطق کوهستانی و اقلیم مناسب، مراتع آن بستر رویش گیاهان دارویی زیادی ازجمله گون،آویشن،کاکوتی،اسطوخودوس می باشد و با توجه به داشتن منابع آبی  قطب تولید محصولات زراعی و باغی در کشور است.

وی افزود :  زنبور داری در شهرستان  از نظر کمی و کیفی رشد و توسعه خوبی یافته است، به صورتی که در حال حاضرحدود بیست هزار کلنی زنبور عسل در قالب ۲۰۰ زنبورستان  در شهرستان وجود دارد و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم به این حرفه مشغول می باشند.

فرهمندراد بیان کرد: درسال ۱۳۹۵ میزان ۱۲۷ تن عسل در شهرستان  تولید شده است ودر سال جاری برداشت عسل شروع شده که پیش بینی  می شود حدود ۱۲۰ تن عسل از سطح زنبورستانهای شهرستان برداشت شود.این در حالی است که در شهرستان تنها  یک واحد تعاونی زنبور داری فعال موجود می باشد که زنبورداران با عضویت از خدمات آن برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد:از مهمترین فواید پرورش زنبور عسل گرده افشانی مراتع ،باغات و گیاهان زراعی می باشدکه با این مهم کمک به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست می شود.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: علاوه بر عسل محصولاتی نظیر موم، بره موم ،گرده گل ، ژله رویال و زهر زنبور عسل از فرآورده های زنبور عسل با ارزش افزوده بالامی باشد که در صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی کاربرد زیادی دارند و می توانیم با ترویج مصرف، جمع آوری و مصرف تولیدات زنبور عسل در سطح جامعه ،کمک زیادی به سلامت جامعه ،افزایش تولید محصولات کشاورزی، افزایش درآمد زنبورداران و اشتغالزایی داشته باشیم.

کد خبر 4059804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha