۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد؛

خراسان رضوی ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد

خراسان رضوی ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد

مشهد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی ظرفیتی دارد که می تواند به‌عنوان قطب فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی کشور مطرح باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در دیدار فعالان عرصه تفسیر قرآن کریم با آیت‌الله مکارم‌شیرازی اظهارکرد: الحمدلله با عنایت خداوند متعال و توجه ویژه ای که آیت الله مکارم شیرازی به امر ترویج، تبیین و تفسیر مفاهیم والای قرآن داشته‌ اند، حرکت منسجمی برای تفسیر معارف قرآن با موضوع روحانیون در حوزه علمیه در کشور و به‌ویژه در استان خراسان رضوی شروع شده است.

وی افزود: طبق بررسی انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان امسال، بیش از هفت هزار حلقه تفسیری در سراسر کشور برگزار شده است و جریان مبارکی در کشور به راه افتاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی ظرفیت مطرح شدن به‌عنوان قطب فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در کشور را دارد بیان کرد: استان خراسان رضوی پیشتازی ویژه‌ای را در عرصه تفسیر از سال‌های گذشته شروع کرده و امسال با موضوع سوره مبارکه «حدید» این مهم دنبال می شود.

لطفیان، استقبال مردمی از تفسیر قرآن اساتید را خوب ارزیابی و عنوان کرد : بنای ما بر این بود که آموزش‌های قرآنی در سطح جامعه سامان یابد که در همین راستا بیش از ۲۵ هزار نفر در آزمون‌های پایان دوره تفسیری در استان شرکت کردند و حدود ۱۲ هزار نفر مفتخر به دریافت گواهی نامه پایان دوره شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به حمایت‌های امام جمعه مشهد از طرح تفسیر قرآن، ابراز کرد: ایشان یکی از استوانه های ترویج فرهنگ قرآنی است که در هیچ شرایطی برنامه تفسیرشان تعطیل نمی شود .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: جریان مبارک تفسیر به تغییر سبک زندگی جامعه بیانجامد.

کد خبر 4060030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha