۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۱۴

استاندار یزد مطرح کرد:

لزوم تکمیل خط ریلی مرزی در راستای سهولت و تسریع صادرات استان یزد

لزوم تکمیل خط ریلی مرزی در راستای سهولت و تسریع صادرات استان یزد

یزد- استاندار یزد با تاکید بر توسعه صادرات غیرنفتی و حفظ بازارهای صادراتی گفت: تکمیل خط ریلی مرزی در راستای سهولت و تسریع صادرات استان مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات استان یزد اظهار داشت: استان یزد با توجه به جایگاهی که دارد نقش موثری در حمل و نقل از طریق خطوط ریلی کشور ایفا می کند.

وی با ابراز خرسندی از مجموعه اقدامات انجام شده به ویژه در دو خطه شدن راه آهن در این استان ادامه داد: خوشبختانه در خطوط ریلی اقدامات خوبی انجام شده که با سرعت در حال پیشروی است.

استاندار یزد، دو خطه کردن خطوط ریلی را کاری سخت دانست و عنوان کرد: ۵۰ کیلومتر از این مسیر آماده بهره برداری است و ۵۰ کیلیومتر هم زیرسازی شده و به زودی این مسیر کاملا دو خطه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل جاده ای دشواری ها و سختی های زیادی دارد، اضافه کرد: در بحث جاده ها و تلفاتی که از حوادث فوتی و حتی تخریب آسفالت دارد به شدت مشکل داریم و سالانه خسارات زیادی از این بابت وارد می شود.

استاندار یزد با اشاره به انتقاد بخش خصوصی از نبود زیرساخت های مناسب برای استفاده از خطوط ریلی به ویژه در مناطق مرزی تصریح کرد: تکمیل خط ریلی مرزی برای صادرکنندگان حائز اهمیت است و اگر این اتفاق محقق شود، به طور قطع در صادرات ریلی به ویژه در مرز عراق مشکل گشا خواهد شد.

وی از دیگر انتقادات بخش خصوصی در این زمینه را زمانبر بودن حمل و نقل و هزینه زیاد آن از طریق خطوط ریلی دانست و گفت: ارائه راهکار برای کاهش زمان و قیمت کمتر نسبت به حمل و نقل جاده ای از دیگر ضرورتها است که به نظر می رسد کامیون ها سریعتر بار را حمل می کنند و قیمت کمتری هم دارند.

میرمحمدی تصریح کرد: گاهی اخباری به گوش می رسد که حمل و نقل بار با قطار تا شش روز طول می کشد و استفاده از خطوط جاده ای در مقایسه با خطوط ریلی مقرون به صرفه تر است.

وی همچنین عنوان کرد: در مورد اتصال مناطق ویژه و شهرک های صنعتی و باراندازها نیز موافقت اعلام شده و پیشنهادات ارائه شود تا به مرحله اجرایی در بیاید.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بلاتکلیفی بخشی از اعتبارات حمایتی دولت از بخش خصوصی و اتحادیه صادرکنندگان که برای سرمایه گذاری پرداخت شده بود، اظهار داشت: مراقبت می شود تا اقداماتی که در این دولت انجام می شود، مغایر با قانون و مقررات نباشد.

کد خبر 4060343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha