۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۳۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

کاهش هزینه های نگهداری جاده ها را با جدیت دنبال می کنیم

کاهش هزینه های نگهداری جاده ها را با جدیت دنبال می کنیم

یزد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه ریل و جاده توان رقابت با یکدیگر را ندارند، گفت: به دنبال کاهش هزینه های نگهداری جاده ها هستیم نه رقابت با خطوط راه آهن.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقیان عصر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان یزد اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر برخی بارها که نباید از طریق جاده حمل و نقل شود، از این طریق منتقل می شود به ویژه بارهای حجیم با مسافت های طولانی که لازم است در این زمینه به سمت حمل از طریق خطوط ریلی یرویم.

وی با بیان اینکه حمل بارهای حجیم در مسیرهای طولانی پر خطر است زیرا تصادفات و تلفات بسیاری داشته است، اضافه کرد: اگر بیش از ۲۰ درصد در خطوط ریلی در زمینه حمل بار افزایش داشتیم در سال جاری هم ۱۶ درصد حمل بار در جاده ها افزایش داشته است که باید برای توازن و حفظ جاده ها اقداماتی صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه اکنون در معادن استان کمتر از ۲۰ درصد بار از طریق جاده حمل می شود، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از بارها از طریق خطوط ریلی جابجا شده و به مقصد می رسند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال رقابت بین ریل و جاده نیستیم، عنوان کرد: تمام تلاش ما برای کاهش هزینه های نگهداری جاده ای و تلفات ناشی از حوادث آن است ضمن اینکه هزینه راه ها از منابع داخلی سازمان حمل و نقل جاده ای تامین می شود.

صادقیان تاکید کرد: ریل و جاده توان رقابت باهم را ندارند مگر اینکه هزینه های حمل جاده ای بالا برود و هزینه حمل با خطوط ریلی کاهش داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: بهتر است برنامه ریزی داشته باشیم تا معادن جدیدی که به چرخه بارگیری وارد می شوند، در خطوط ریلی حمل و نقل شوند و نیازهای این حوزه در راه آهن تامین شود.

کد خبر 4060365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha