۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۲

معاون استاندار زنجان:

استان زنجان دارای ظرفیت بالا در بخش کشاورزی است

 استان زنجان دارای ظرفیت بالا در بخش کشاورزی است

زنجان-معاون استاندار زنجان گفت: استان زنجان دارای ظرفیت بالا در بخش کشاورزی است و تولید ۸۰ هزارتن سیر در طارم نشان از ظرفیت بالای کشاورزی در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز نیک سرشت شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه صادرات استان زنجان، به توان بالای استان در صادرات  اشاره کردو گفت: باید از نرم کشوری بالا باشیم چرا که ظرفیت‌های بالایی در حوزه معدنی و صنایع داریم.

وی اظهار کرد: در استان زیرساخت‌های کشاورزی بالایی وجود دارد و  تولید ۸۰ هزارتن سیر در طارم نشان از ظرفیت بالای کشاورزی در استان است.

معاون استاندار زنجان گفت: باید تلاش شود ۱۲۹ واحد تولیدی که قابلیت صادراتی دارند در سال‌های آینده این تعداد افزایش یابد. 

نیک‌سرشت تاکید کرد: باید به گمرک استان زنجان کمک شود تا تمام اقلام از این کانال صادر شود و یک جلسه‌ مشترک بین گمرک و تمام واحدهای تولیدی به کمک اتاق بازرگانی استان انجام شود.

وی گفت: صادرات و گردش مالی بالا سبب پیشرفت استان می‌شود و امروزه به شهری که تراز مالی بالایی داشته باشد واژه توسعه یافته خطاب می‌کنند.

معاون استاندار زنجان تصریح کرد: قابلیت صادراتی استان زنجان بالا است و وزارت صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از نظر قابلیت صادراتی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است. 

نیک سرشت یاد آورشد: وزارت صنعت  ۱۲۹ واحد تولیدی را در استان زنجان شناسایی کرده است که قابلیت صادرات دارد و  طبق اعلام وزارتخانه استان زنجان به همراه استان آذربایجان شرقی در رتبه دوم قابلیت صادراتی ایستاده است و این یک خبر خوب است. 

کد خبر 4061560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha