۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹

فرماندار قرچک:

اهداف پدافند غیرعامل در قرچک مورد توجه قرار گیرد

اهداف پدافند غیرعامل در قرچک مورد توجه قرار گیرد

قرچک-فرماندار شهرستان قرچک گفت: اهداف پدافند غیرعامل در قرچک مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنج شنبه، مسعود مرسلپور در جلسه شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان قرچک به فرآیند شکل گیری سازمان پدافند غیر عامل و فرمان مقام معظم رهبری اشاره کرد، افزود: پدافند غیرعامل،  دفاع غیر مسلحانه است  که با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی  و زیستی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی ضمن اشاره به اهمیت و گستره  پدافند غیرعامل که همه وجوه زیستی و اجتماعی جامعه را در بر میگیرد، افزود: امنیت روانی از جمله عرصه هایی است که ممکن است مورد تهدید واقع شود و بروز تهدیدات و اتقاقاتی که امنیت روانی را مورد تهدید قرار دهد باعث وارد آمدن خسارات و صدمات جبران ناپذیری به جامعه می گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک خاطرنشان کرد:  با رویکرد پدافندی، تدابیر لازم جهت مقابله تهدیدات آن صورت پذیرد.

مرسلپور با اشاره به لزوم حفاظت از سلامت جامعه و سیستم های حیاتی خدماتی، بیان داشت: با توجه به اینکه حوادٍث، اتفاقات و تهدیدات به صورت ناگهانی روی می دهند، لازم است با توجه به اهداف پدافند غیرعامل آمادگی لازم را جهت مقابله با این شرایط مهیا کنیم و ظرفیت مدیریت بحران ها و حوادث را درون مجموعه های  شهرستان بوجود آوریم.

 فرماندار قرچک با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل راهکاری جهت کاهش خطرپذیری در برابر سوانح است، تصریح کرد: امروزه تهدیدات دشمنان تغییر شکل داده اند و مانند گذشته جنگ ها و رقابت ها به صورت نظامی و رود رو نیست بلکه به حالت تهدیدات زیست محیطی و مسائل بیولوژیک درآمده اند که شایسته است به این موضوع توجه شود.

وی در پایان با تشریح وضعیت شهرستان قرچک به لحاظ دارا بودن مراکز و تأسیسات حیاتی و مهم  ابراز امیدواری کرد با شکل گیری ساختار شورای فرعی و کمیته های تخصصی در این شهرستان، زمینه  دست یابی به اهداف پدافند غیر عامل فراهم گردد.

گفتنی است، جلسه شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان قرچک به ریاست مسعود مرسلپور فرماندار و با حضور علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری،  محمد حسین سمیع پور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری تهران و دیگر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

در پایان مراسم احکام اعضا و روسای کارگروه های شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان قرچک اهدا شد.

کد خبر 4061668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha