۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۲

رئیس عتبات عالیات استان زنجان :

نیم ضریح حرم مطهر امامین عسگریین (ع) در سامرا نصب می شود

نیم ضریح حرم مطهر امامین عسگریین (ع) در سامرا نصب می شود

زنجان- رئیس عتبات عالیات استان زنجان گفت: نیم ضریح حرم مطهر امامین عسگریین (ع) در سامرا به همت مردم زنجان نصب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،علی بابایی ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از هنرمندان ضریح امامین عسگریین، گفت: به عشق اهل بیت همه در این مکان معنوی حاضر شدند و خداوند کمک کند در این راه ثابت قدم  باشیم.

وی اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم با شهادت خود دین خود را به انقلاب و مردم ادا کردند و باید بدانیم که انسان‌های پاکدست و خوبی هم در این کشور هستند که برای سربلندی و عزت ایران کار می‌کنند و چه بزرگانی که در آرزوی زیارت کربلا از دنیا رفتند.

رئیس عتبات عالیات استان زنجان گفت: فلسفه تشکیل ستاد بازسازی عتبات و عالیات این است که به برکت خون شهیدان راه کربلا بازشده و امروز شیعیان برای زیارت این امامان معصوم به ان جا می روند ولی در گذشته شعییان نمی توانستند به زیارت بروند. 

بابایی تاکید کرد: نیم ضریح حرم مطهر امامین عسگریین (ع) در سامرا به همت مردم زنجان نصب می شود.. 

وی  ساماندهی نذورات مردم ایران برای عتبات عالیات استان زنجان  را از دلایل تشکیل ستاد عتبات عالیات اعلام کرد و گفت: بر این اساس با تشکیل این ستاد، نذورات مردم ایران در داخل جمع‌آوری و در راستای عمران حرمین شریفین مورد استفاده قرار می‌گیرد و  ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در راستای عمل به وظایف خود با ارگان‌های اصلی نظام هماهنگی لازم را دارد. 

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان  ابراز کرد: بر اساس یک تحقیق انجام شده، قبور ائمه حدود ۱۴ بار توسط سلاطین زمان ویران شده است.

بابایی با بیان اینکه ساخت این ضریح یک اقدام فرهنگی است، گفت: انجام کار فرهنگی ناشی از حضور این نیم‌ضریح، تربیت نیروهای متخصص برای صنعت ساخت ضریح و اشتغالزایی بوده است. 

وی ابراز کرد: امروز صنعت قلم زنی و مینا کاری در زنجان بومی شده است و هنرمندان زیادی تربیت شدند. 

کد خبر 4061809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha