۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۷

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

طرح فراز در ۲۵هکتار از تاکستان‌های خراسان شمالی اجرایی شده است

طرح فراز در ۲۵هکتار از تاکستان‌های خراسان شمالی اجرایی شده است

بجنورد- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طرح فراز در ۲۵هکتار از تاکستان‌های خراسان شمالی اجرایی شده است.

محمدعلی شریکیان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه خراسان شمالی ۱۸هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان دارد، اظهار کرد: ۴۷ درصد از سطح زیر کشت باغات استان به محصول انگور اختصاص دارد.

شریکیان با تأکید بر استفاده از روش‌های نوین و مکانیزاسیون باغات در جهت کاهش آفات و امراض و افزایش بهره‌وری و کیفیت محصول، عنوان کرد: به همین منظور اجرایی کردن طرح فراز در تاکستان‌های استان حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در ۲۵ هکتار از تاکستان‌های خراسان شمالی طرح فراز به‌صورت الگویی اجراشده است، گفت: باغداران استان با توجه به مزیت‌هایی که این طرح دارد باید نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی درباره مزیت‌های اجرای این طرح گفت: افزایش عملکرد و مکانیزاسیون، بالا رفتن کیفیت محصول، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش هزینه تولید و افزایش سه برابری محصول از دستاوردهای اجرای طرح فراز است.

شریکیان افزود: هم‌اکنون طرح فراز شامل داربستی کردن انگور با پایه‌هایی عمودی با ارتفاع ۸۰ تا ۲۲ متر از سطح زمین و بافاصله پنج‌تا هشت متر در سطح باغ نصب می‌شود که این طرح بسته به نوع کشت باغ و شرایط محیطی متفاوت است.

وی تصریح کرد: تاک‌دارانی که تمایل به اجرای طرح فراز در باغات خود رادارند می‌توانند با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی از مشاوره و کمک آنان برای اجرای اصولی این طرح استفاده کنند.

کد خبر 4061902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha