۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶

در گفتگو با مهر عنوان شد:

واکنش هاشمی به بدهی ۱۶ میلیارد تومانی فدراسیون تیراندازی

واکنش هاشمی به بدهی ۱۶ میلیارد تومانی فدراسیون تیراندازی

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی به بدهی سنگین این فدراسیون واکنش نشان داد و گفت: مگر ما می توانستیم تا تامین منابع از طرف وزارت ورزش و جوانان کار را متوقف کنیم؟

سیدمهدی هاشمی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جلسه پیش رو با فدراسیون جهانی این رشته تصریح کرد: حضور من در جلسه فدراسیون جهانی برخی جنبه‌های مثبت و برخی جنبه های منفی دارد، به هر حال منتظرم ببینیم نظر دیوان عدالت ادرای در پاسخ به وزارت ورزش و جوانان و نحوه اجرای حکم خود به چه صورت است.

وی در خصوص بدهی ۱۶ میلیاردی فدراسیون تیراندازی گفت: به هر حال بخش عمده ای از این بدهی در دوره مدیریتی ما بوده است  اما مگر ما می توانستیم تا تامین منابع از طرف وزارت ورزش و جوانان کار را متوقف کنیم و اعزامی صورت نگیرد؟ چطور می توانستیم بدون انجام کار ۳۵۰ مدال آسیایی و جهانی در این مدت کسب کنیم که بسیاری از آنها مدال طلا بودند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما در تخصیص بودجه به فدراسیون تیراندازی هم سیاسی عمل شده است، گفت: طبیعی است بی تاثیر نبوده است، در تخصیص اعتبارات و در اولویت بندی آن ما همیشه در آخر بودیم چطور است در رشته ای که در بازی های کشورهای آسیایی ۱۳۵ مدال دارد اینطور تخصیص بودجه می دهند اما در دیگر رشته ها که مدال های بسیار کمی گرفته اند بودجه بیشتر و سریع تر پرداخت می شد. ما باید ببینیم در کدام رشته ها امکان دسترسی به مدال بیشتر است و هزینه کمتری صرف می شود. در برخی رشته های تیمی تعداد قابل توجهی از افراد اعزام می شوند و چندین نفر احتمال تنها یک مدال را دارند ولی در تیراندازی در برخی مواقع یک نفر می تواند چندین مدال را هم کسب کند.

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی تاکید کرد:در اینجا بحث مدیریت، تدبیر و اولویت چیز دیگری است، ورزش کشور باید سعی کند سبد مدال های خود را توسعه دهد. ما در جمع هشت رشته پرمدال قرار داریم که البته در کشورمان با توجه به بحث حجاب و حضور بانوان در مسابقات می توان تیراندازی را پرمدال ترین رشته ورزشی کشور دانست ولی ببینید در بحث سرمایه گذاری با این فدراسیون چطور برخورد می شود.

هاشمی در خصوص عملکرد سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان گفت: من از قبل امیدوار بودم و حتی در حال حاضر هم تا حدودی امید دارم که ورود سلطانی فر باعث ارتقای ورزش در کشور شود چرا که وی تجربه اجرایی خوبی در دوره های مختلف مدیریتی داشت البته باید پذیرفت که وی نسبت به گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان از نظر علمی و تخصصی ضعف دارد. هر چند گودرزی از نظر اجرایی از سلطانی فر  ضعیف تر بود.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه با ورود سلطانی فر سایه تفکر سیاسی و غیرورزشی بیشتر حاکم شده است و به نظرم رشد خاصی را در ورزش کشور نداشتیم. به هر حال به تعبیری باید بگویم که در این مدت اغیار بیشتر از خود وزیر در وزارتخانه اعمال نظر و مدیریت داشتند.

هاشمی با بیان اینکه سلطانی فر مشاوره های غلطی از اطرافیان خود گرفته است، گفت: وضعیت ورزش وضعیت مناسبی نبوده و نیست و شاید ناشی از عدم تدبیر بالادستی ها و ضعف مدیریت و تدبیر در مدیریت بخش اجرایی باشد. امیدوارم در دوره جدید این موارد را جبران کند. هر چند بعید به نظر می رسد تغییر ماهیتی در این خصوص ایجاد شود.

کد خبر 4063253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha