۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳

مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در مرحله استانی برگزار می شود

مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در مرحله استانی برگزار می شود

یزد- معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: مسابقات قرآن کریم دستگاه قضایی استان در مرحله استانی در دادگستری شهرستان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عرشیان ظهر امروز در نشست کمیته اجرایی مسابقات قرآن دستگاه قضایی استان اظهار داشت: پس از برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات، اکنون در مرحله استانی شرکت کنندگانی از دادگستری، شورای حل اختلاف و شش اداره تابعه دستگاه قضایی به رقابت خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: این مسابقات در رشته های حفظ، حفظ موضوعی، درک مفاهیم، قرائت، ترتیل و اذان با حضور ۲۱۸ شرکت کننده برگزار خواهد شد.

عرشیان تصریح کرد: مسابقات قرآن دستگاه قضایی در دو رده سنی خردسال و بزرگسال دنبال می شود و با برنامه ریزی دقیق و استفاده از داوران حرفه ای سعی شده تا بالاترین حد ممکن از کیفیت لازم برخوردار باشد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با ذکر حدیث نبوی «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَهِ الْقُرْآنِ» اظهار کرد: مسابقات قرآن بهانه ای برای انس و مجالست با قرآن کریم و آگاهی و عمل به معارف این کتاب آسمانی است.

وی قرآن را کامل ترین و جامع ترین راهنمای بشر ذکر کرد و گفت: در عصر هجمه های ضد فرهنگی از طریق سامانه های مجازی و حقیقی، معیار و شاخص کشف حقیقت، تأسی و تمسک به قرآن کریم است که بشر را به رشد و تکامل واقعی می رساند.

عرشیان عنوان کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن دستگاه قضایی روز پنجشنبه دوم شهریور به مدت یک روز در محل سالن اجتماعات دادگستری شهرستان یزد برگزار خواهد شد.

کد خبر 4063370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha