۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۹

مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد:

ماموریت منطقه ویژه ایجاد و توسعه اکوسیستم حوزه علم و فناوری است

ماموریت منطقه ویژه ایجاد و توسعه اکوسیستم حوزه علم و فناوری است

یزد- مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد گفت: مهمترین مأموریت منطقه ویژه علم و فناوری یزد، ایجاد اکوسیستم در حوزه علم و فناوری با هدف ایجاد ارزش افزوده، ثروت و اشتغال موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سالاری ظهر امروز در نشست هم اندیشی شهر هوشمند یزد که با حضور هیئتی از اتریش در دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: در منطقه علم و فناوری به دنبال تعاملات بین المللی برای توسعه فناوری هستیم و دبیرخانه نیز فعالیت هایی را در عرصه بین الملل آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع ارجاع پروژه های پیشران در این بخش مورد توجه است، ادامه داد: یکی از مزیت های خاص مناطق ویژه نیز همین موضوع است تا در پروژه های فرابخشی و پیشران که رونقی در علم و فناوری ایجاد می کند، فعالیت های نوآورانه و اقتصادی داشته باشند.

مدیر سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری یزد با تاکید بر لزوم اجرایی شدن برنامه ها و نقشه های طراحی شده افزود: امیدواریم با تشکیل منطقه علم و فناوری با حمایت کشورهای صاحب‌نظر بتوانیم این برنامه ها و نقشه هایی که طراحی شده است را عملیاتی کنیم.

وی بیان داشت: تیم اتریشی تجربیات را در زمینه شهر هوشمند ارائه می کنند و در بازدیدی که از شهر یزد داشتند با زیرساخت ها آشنا شدند بنابر این انتظار وجود دارد که بتوانیم تصمیم گیری خوبی برای شروع پروژه داشته باشیم.

سالاری با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۸۰۰ نفر در رشته های مرتبط با آی.سی.تی فارغ التحصیل می شوند،‌ اضافه کرد: دانشگاه یزد یکی از سهامداران منطقه ویژه علم و فناوری است و از جمله کارهایی که در دانشگاه یزد عملیاتی شده ایجاد کانون تفکر شهر هوشمند و مراکز شتاب‌دهی است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری یزد نیز با ۱۰ درصد سهام از جمله فعالان این حوزه است و در بخش دانش بنیان ها فعال است.

سالاری یادآور شد: در حال حاضر ۸۳ شرکت دانش بنیان داریم و بیش از چهار درصد کل شرکت های دانش بنیان کشور در یزد هستند و یزد چهارمین استان کشور از این حیث به شمار می رود.

مدیر سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری یزد با اشاره به تاثیر تحقیق و توسعه در این زمینه عنوان کرد: در بحث شرکت های تحقیق و توسعه نیز در حال حاضر ۷.۹ درصد از شرکت ها دارای پروانه تحقیق و توسعه هستند و یزد هفتمین استان کشور در این زمینه به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی منطقه ویژه ایجاد و توسعه اکوسیستم در حوزه علم و فناوری است، اظهار داشت: کشور نیاز به تولید ثروت در سایر حوزه ها دارد و حوزه علم و فناوری می تواند جایگزینی مناسب برای ثروت آفرینی باشد.

کد خبر 4063394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha